مجله تایم: مسلمانان دیگر در سیاست آمریکا در حاشیه نخواهند بود
کد خبر: 4099523
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

مجله تایم: مسلمانان دیگر در سیاست آمریکا در حاشیه نخواهند بود

مجله آمریکایی «تایم» با انتشار گزارشی از حضور برجسته مسلمانان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و مجلس سنای این کشور تصریح کرد: آن‌ها دیگر در حاشیه سیاست در آمریکا نیستند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی‌پست، بر اساس گزارش شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CARE)؛ سازمانی که از حقوق مدنی مسلمانان دفاع می‌کند، مسلمانان آمریکایی در انتخابات اخیر 83 کرسی در شوراهای محلی و فدرال به دست آوردندو با برای نمایندگی سیاسی مسلمانان آمریکا حدود 150 مسلمان در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت کردند، از این میان 51 نفر برای مجالس قانون‌گذاری در 23 ایالت نامزد شده بودند.

بنابراین گزارش، پیروزی مسلمانان در انتخابات امسال در حالی رقم خورد که نامزدهای مسلمان در سال 2020 تنها موفق به کسب 71 کرسی شده بودند.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی با بررسی داده‌های مشارکت مسلمانان در شش سال گذشته تصریح می‌کند: علاوه بر شخصیت‌های مهمی که در کنگره نامزد شده و کرسی‌هایی را به دست آورده‌اند، تعداد زیادی از مسلمانان نیز هستند که برای اولین بار در انتخابات مجلس ایالتی پیروز شده‌اند.

تایم تصریح می‌کند: پیروزی مسلمانان آمریکایی به ایجاد زمینه برای نقشه راه برای نمایندگی گسترده‌تر در مراکز فدرال کمک می‌کند. در این گزارش آمده است که مسئولان سازمان‌های ویژه مسلمانان بر این باورند که قانون‌گذاران ایالتی امروز نمایندگان کنگره فردا هستند و این قطعاً راهی است که باید رفت.

به گفته این مسئولان ایلهان عمر، رشیده طلیب و کیت الیسون پیش از انتخاب در کنگره در شوراهای ایالتی حضور داشتند. به عبارتی دیگر آن‌ها از ناکجاآباد نیامدند بلکه سال‌ها تلاش کردند تا اعتماد جامعه را به خود جلب کنند و زمانی که تصمیم گرفتند در کنگره نامزد شوند، جامعه آن‌ها را می‌شناخت.

انتهای پیام
captcha