پیروزی دو نامزد مسلمان در انتخابات کنگره آمریکا
کد خبر: 4098225
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

پیروزی دو نامزد مسلمان در انتخابات کنگره آمریکا

ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو عضو مسلمان کنگره آمریکا بار دیگر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به پیروزی رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ایلهان عمر، سیاستمدار دموکرات متولد سومالی، بار دیگر به عنوان نماینده کنگره از حوزه مینه سوتا  انتخاب شد.

عمر رقیب جمهوری‌خواه خود، سیسیلی دیویس را شکست داد. وی پس از شمارش 83 درصد اوراق رای، 77 درصد آرا را به دست آورد. عمر گفت که در دوره سوم نمایندگی خود سیاست خارجی، مسکن، اشتغال و محیط زیست را در اولویت قرار خواهد داد.

ایلهان عمر در سومالی در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمد او در سال ۲۰۱۶ عضو مجلس نمایندگان مینه‌سوتا شد و اولین آمریکایی ـ سومالیایی بود که به عضویت این مجلس درمی‌آمد. در ششم نوامبر ۲۰۱۸ او در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، برنده شد و از حوزه انتخابیه پنجم مینه‌سوتا به مجلس راه یافت و اولین آمریکایی ـ سومالیایی شد که به این مجلس راه می‌یابد.

CAIR، بزرگترین سازمان حامی مسلمانان آمریکا، سال گذشته به دلیل فعالیت‌های ایلهان عمر در مجلس نمایندگان ایالات متحده به ویژه با توجه به اختلافات اخیر او با لورن بوبرت، نماینده اسلام‌ستیز کنگره، جایزه خادم سال مسلمانان را به وی اعطا کرد. 

او اولین زن باحجاب، اولین زن پناهجو و به همراه رشیده طلیب از نمایندگان زن مسلمان مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکاست. او در سال ۱۹۹۰ در جریان جنگ‌های داخلی سومالی از این کشور مهاجرت کرد و پیش از مهاجرت به آمریکا مدت چهار سال در یک اردوگاه پناهندگان در کنیا زندگی کرد.

همچنین رشیده طلیب، نماینده فلسطینی الاصل کنگره نیز  بار دیگر در انتخابات ایالتی میشیگان با قاطعیت پیروز شد. وی اولین نماینده زن فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا و از حامیان حقوق فلسطینیان است. 

سه سال قبل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی  اعلام کرد کابینه این رژیم با استناد به قانون مقابله با حامیان جنبش تحریم اسرائیل، از ورود دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی را جلوگیری خواهد کرد؛ اقدامی که با استقبال دونالد ترامپ مواجه شد.

انتهای پیام
captcha