اعتراض فلسطینیان به اقدام تبعیض‌آمیز مدرسه‌ای در کانادا
کد خبر: 4100301
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

اعتراض فلسطینیان به اقدام تبعیض‌آمیز مدرسه‌ای در کانادا

یک مدرسه کانادایی که عبارت «فلسطین را آزاد کنید» را به عنوان یک شعار خشونت برانگیز معرفی کرده بود با انتقاد شدید مسلمانان این کشور مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی اس، هیئت مدرسه ناحیه تیمز ولی (TVDSB) در شهر لندن کانادا به دلیل استفاده از شعار «فلسطین را آزاد کنید» به عنوان یک مثال از برچسبهای روی لباس‌ که می‌تواند باعث ترویج خشونت شود با انتقادهای فزاینده‌ای مواجه شد.

این مثال در دستورالعمل‌هایی که قانون لباس جدید برای دانش‌آموزان را تشریح می‌کرد، استفاده شد. اقدام مدرسه «تیمز ولی» شکایات گروه‌های اجتماعی را برانگیخت و فلسطینیان و فعالان حقوق بشری خواستار عذرخواهی این مدرسه شدند.

در بخش پرسش‌های متداول درباره قانون لباس جدید که هفته گذشته منتشر شد، هیئت مدیره مدرسه از یک تی‌شرت حاوی شعار «فلسطین را آزاد کنید» به عنوان نمونه‌ای از شعار سیاسی تفرقه‌انگیز استفاده کرد.

توماس وودلی، رئیس سازمان کانادایی‌ها برای عدالت و صلح در خاورمیانه (CJPME) گفت: اتفاقی که در TVDSB افتاد متأسفانه نمونه کاملی از نژادپرستی است که فلسطینیان هر روز در کانادا با آن روبرو هستند.

مارک فیشر، مدیر آموزش TVDSB، با اذعان به توهین‌آمیز بودن این اقدام با شورای امور عمومی حکما، یک گروه مدافع جامعه مسلمانان لندن و نمایندگان شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) دیدار کرد تا درباره غرامت بحث کنند.

انجمن اجتماعی فلسطینان کانادا در لندن (CPSA) اعلام کرد: فیشر متعهد به انجام تحقیقات برای یافتن مقصران این حادثه شده است. 

نهال الترهونی، رئیس این گروه گفت: این حادثه برای جامعه فلسطینی بسیار ناراحت‌کننده بوده است؛ وی می‌گوید از اینکه می‌بیند هیئت مدیره مدرسه از بازخوردهای جامعه استقبال می‌کند و بلافاصله این مثال را حذف کرده، خوشحال است اما اقدامات ملموس‌تری لازم است.

انتهای پیام
captcha