محکومیت حمله به مسجدی در مونترال
کد خبر: 4111445
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

محکومیت حمله به مسجدی در مونترال

در پی انتشار ویدئویی از تلاش برای حمله به مرکز اسلامی شهرک وردو در مونترال، سازمان‌های اسلامی کانادا این حمله را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، انجمن اسلامی کانادا روز شنبه  از طریق کانال‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی از تلاش فردی برای حمله به مرکز اسلامی شهرک وردو در شهر مونترال کانادا، در حین برگزاری نماز جمعه منتشر کرد.  

در ویدئوی منتشر شده فردی  که با دو نفر در حال حرکت به سمت مسجد، به شکل تند صحبت می‌کند و پس از ورود آنها به مسجد سریعاً سعی می‌کند به آنها برسد و وارد مسجد شود اما آنها مانع شدند و همان‌طور که در فیلم مشخص است، با لحنی تند به صحبت‌هایش ادامه داد.

انجمن با صدور بیانیه‌ای قوی این حادثه را محکوم و آن را حمله‌ای توصیف کرد که در حضور پلیس مونترال صورت گرفته است.

در بیانیه این انجمن آمده است: این مرد علاوه بر تهدید مسجد و نمازگزاران حاضر در آن، به دین اسلام و پیامبر (ص) نیز توهین کرده است. در ادامه بیانیه نسبت به تشدید شدید اسلام‌هراسی که می‌تواند امنیت مسلمانان را به خطر بیندازد، هشدار داده ضمن درخواست همکاری از  مردم جامعه برای رفع این پدیده، از مسئولان کانادایی خواسته شده است تا به این موضوع رسیدگی کنند.

شورای ملی مسلمانان کانادا نیز به نوبه خود، با اعلام همبستگی خود با انجمن اسلامی شهر وردو این حادثه را محکوم و از اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی انتقاد کرد.

انتهای پیام
captcha