از هشدار شورای افتای فلسطین تا تماس تلفنی اردوغان با نتانیاهو
کد خبر: 4100398
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
تحولات فلسطین؛

از هشدار شورای افتای فلسطین تا تماس تلفنی اردوغان با نتانیاهو

شورای عالی افتای فلسطین نسبت به شهرک‌سازی گسترده صهیونیست‌ها در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس هشدار داد. از سوی دیگر نتانیاهو و اردوغان پس از 9 سال طی یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل دوجانبه توافق کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، تحولات فلسطین در حالی ادامه دارد که نهادهای فلسطینی نسبت به افزایش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هشدار می‌دهند. 

حماس: شهرک‌سازی، نشانه عمق رویکرد فاشیستی اسرائیل است

حازم قاسم، سخنگوی حماس تأیید کرد که اخبار منتشر شده از توافق برخی طرف‌ها برای قانونی کردن و شدت بخشیدن به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، اوج نژادپرستی، اشغالگری و فاشیسم حاکم بر کابینه آینده رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سراسر خاک فلسطین، غیرقانونی است و رژیم صهیونیستی یک رژیم استعماری است که بر پایه اشغالگری سرزمین فلسطین ایجاد شده است.

قاسم افزود: ملت ما به مبارزه مشروع خود با اشغالگران صهیونیست و سیاست نژادپرستانه آنها ادامه خواهد داد و مبارزه ملی ما متوقف نخواهد شد.

هشدار شورای افتای فلسطین

شورای عالی افتای فلسطین نسبت به شهرک‌سازی گسترده صهیونیست‌ها در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس هشدار داد.

این شورا اعلام کرد سرطان شهرک‌‌سازی که بر اراضی فلسطینی آغاز شده تلاشی اسرائیلی برای تحمیل واقعیت‌های جدید جمعیتی از طریق افزایش تعداد شهرک نشینان و تسلط بر منابع طبیعی آنان و محروم کردن مردم فلسطین از این منابع است.

شورای عالی افتای فلسطین در نشست برگزار شده امروز به ریاست شیخ محمد حسین، مفتی عام قدس، نسبت به شعارها، تهدیدات و عبارت‌های مطرح شده از سوی احزاب اسرائیلی علیه مقدسات فلسطینی به ویژه مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی در تبلیغات انتخابات اخیر هشدار داد.

این شورا در بیانیه خود تأکید کرد مسجد الاقصی خط قرمز بوده و تنها برای مسلمانان است و هیچ‌کسی در آن شراکتی نداشته و تلاش اشغالگران برای اعمال تغییرات تاریخی و مذهبی در آن نزد همگان غیر قابل قبول است و فلسطینیان همچنان نگهبان آن باقی مانده و برای آن فداکاری می‌کنند.

این شورای عالی تأکید کرد که هدف اشغالگران از اعمال این گونه تغییرات در شهر قدس نابودی تمام آثار عربی و اسلامی از این شهر و ایجاد تاریخی جعلی به نفع اشغالگری است.

نصب سلاح‌های رباتیک اسرائیلی در کرانه باختری

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی سلاح‌های رباتیکی را در دو نقطه ناآرام در کرانه باختری اشغالی نصب کرده است که می‌توانند گاز اشک‌آور، نارنجک‌های شوک‌دهنده و گلوله‌های نوک اسفنجی به سوی معترضان فلسطینی شلیک کند.

این تسلیحات که بر فراز یک کمپ پرجمعیت آوارگان فلسطینی و در یکی از شهرهای کرانه باختری تعبیه شده‌اند، از هوش مصنوعی برای ردیابی اهداف استفاده می‌کنند. رژیم صهیونیستی مدعی است این فناوری جان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها را نجات می‌دهد. اما منتقدان این اقدام را گام دیگری به سوی یک واقعیت تلخ می‌بینند که در آن، اسرائیل اشغال بی پایان خود در مناطق فلسطینی‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند و در عین حال، سربازانش را از آسیب دور نگاه می‌دارد.

پنهان کردن هویت صهیونیست‌ها در جام جهانی

رژیم صهیونیستی از شهروندان خود که در هفته جاری برای دنبال کردن مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 به قطر سفر می‌کنند، خواست برای حفظ سلامتشان هویت خود را پنهان و هر نمادی از این رژیم را (که احتمالا پرچم اسرائیل و ستاره داوود است) مخفی کنند.

لیئور هایات، مدیر ملی دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی گفت:  تیم ملی ایران در این رویداد شرکت خواهد کرد و برآورد می‌کنیم که ده ها هزار نفر از هواداران ایرانی آن را دنبال کنند. هوادارانی از دیگر کشورهای خلیج فارس که ما با آنها روابط دیپلماتیک نداریم آنجا حضور خواهند داشت.

تل بن حاییم، بازیکن تیم فوتبال اسرائیل نیز گفت: ما برای جام جهانی بسیار هیجان‌زده‌ایم، اما همانطور که در کمپین گفته شده، قوانین آنجا کمی متفاوت است و تفاوت‌های فرهنگی وجود دارد. پیش‌بینی شده بین 10 تا 20 هزار اسرائیلی در طول جام جهانی به قطر سفر کنند. 

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و نتانیاهو پس از 9 سال

رهبر حزب لیکود و نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار در طول ۹ سال گذشته با رئیس جمهور ترکیه تلفنی گفت‌وگو کرد؛ تماس تلفنی که در جریان آن اردوغان کشته شدن دو اسرائیلی را در عملیات شهادت‌طلبانه اخیر دو فلسطینی به نتانیاهو تسلیت گفت.

اردوغان هفته گذشته در پیامی به نتانیاهو پیروزی‌اش در انتخابات را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده بود که کابینه‌ای که نتانیاهو تشکیل دهد به همکاری‌ با آنکارا در تمامی زمینه‌ها ادامه دهد و به شکلی صلح و ثبات را به منطقه بازگرداند.

همچنین رئیس جمهور ترکیه تأشکید کرد، این دیپلماسی تا زمانی که به ارزش‌های مشترک احترام بگذارد، پیروز خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره این گفتگوی تلفنی اعلام کردند، نتانیاهو و اردوغان درباره همکاری با یکدیگر برای آغاز دوره جدیدی از روابط میان ترکیه و اسرائیل توافق کردند.

انتهای پیام
captcha