تقدیر حماس از اقدام وزارت آموزش‌وپرورش لبنان در حمایت از فلسطین
کد خبر: 4100627
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

تقدیر حماس از اقدام وزارت آموزش‌وپرورش لبنان در حمایت از فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از تصمیم عباس الحلبی، وزیر آموزش‌وپرورش و آموزش عالی لبنان برای اختصاص یک کلاس آموزشی مختص آشنایی با مسئله فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اقدام به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین صورت گرفته است.

هر سال 29 نوامبر به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین از سوی بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی و عربی گرامی داشته می‌شود.

حماس روز گذشته این تصمیم وزیر آموزش‌وپرورش و آموزش عالی لبنان را به دلیل تأثیری که در برای برجسته کردن اثر منفی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد، ستود و بر لزوم تحریم روابط با این نهاد غاصب از سوی کشورهای عربی و اسلامی در دوره‌ای که این اقدامات از سوی برخی عادی انگاشته می‌شود، تأکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، در ادامه تصریح کرد: نبرد ما با این رژیم غاصب، نبرد بر سر آگاه کردن یک نسل است و هر کس که در این آگاه‌سازی پیروز شود، در نبرد اصلی پیروز شده است.

حماس تأکید کرد: تصمیم وزیر آموزش‌وپرورش و آموزش عالی لبنان در راستای تربیت نسلی در چارچوب آگاهی به حقوق مردم فلسطین و لزوم تحقق آرمان عادلانه آن‌ها بوده است.

وزارت آموزش‌وپرورش و آموزش عالی لبنان در تصمیمی به‌منظور آگاه‌سازی دانش‌آموزان از وضعیت مسئله فلسطین، پیشینه تاریخی و وضعیت کنونی اشغالگری اقدام به اختصاص یک کلاس آموزشی در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین کرده است. اهمیت اختصاص این کلاس آموزشی در دوره‌ای که برخی از جریان‌ها در لبنان به‌صراحت از لزوم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند، برجسته است.

انتهای پیام
captcha