جهاد تبیین عمده مسئولیت همگان است
کد خبر: 4100534
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
امام جمعه موقت تبریز:

جهاد تبیین عمده مسئولیت همگان است

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه جهاد تبیین عمده مسئولیت همگان است، گفت: به طوری که باید جوانان را تبیین کنیم و حقیقت را بیان کرده چون دشمن با جنگ ترکیبی و از هر طرف هجوم آورده است.

حجت الاسلام عالی، امام جمعه موقت تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی،م جمعه موقت تبریز، امروز، 27 آبان‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه باید همگان نسبت به حوادث جامعه موضع داشته باشند، گفت: چه خواص، چه مسئولین، روحانیت به خصوص مسئولان فرهنگی دانشگاهی و آموزش و پرورش، همه باید هوشیار باشند. 

وی تاکید کرد جهاد تبیین عمده مسئولیت همگان است به طوری که باید جوانان را تبیین کنیم و حقیقت را بیان کرده چون دشمن با جنگ ترکیبی و از هر طرف هجوم آورده است بر این اساس ما نیز باید همه وارد شویم.

عالی با بیان اینکه آشوبگران و اغتشاشگران خواسته یا ناخواسته از آمریکا، فرانسه و دیگر دشمنان انقلاب خط می‌گیرند، گفت: اغتشاشگران اسیر جنگ تمام عیار رسانه ای مورد حمایت آمریکا و غرب شدند.

وی اظهار کرد: زن معلوم الحال با مکرون رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کند و بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا از اغتشاشگران حمایت می کند، این نشان دهنده آن است که فرانسه و آمریکا و برخی از رسانه‌های دشمنان انقلاب اغتشاشگران و آشوبگران را تحریک کرده و اکنون جنگ تمام عیار رسانه‌ای را راه انداختند.

خطیب جمعه تبریز، تاکید کرد: اکنون در جنگ تمام عیار رسانه ای با دشمن قرار داریم و دشمن با تمام قوا وارد عرصه جنگ و نبرد تمام عیار شده و خواسته اول و آخر آنان این است که ما تسلیم شویم.

وی یادآوری کرد: در طول ۴۳ سال انقلاب، دشمنان با گروهک ها وحرکات تروریستی مختلف، تحمیل جنگ و و ناآرامی ها تلاش کردند تا انقلاب را به زانو درآورند همان طور که در جنگ تحمیلی از بیش از ۳۰ کشور جهان اسیر داشتیم و بسیاری از کشورهای دنیا مقابل ایران صف‌آرایی کردند اکنون نیز آمریکا، اسرائیل، فرانسه و برخی از کشورهای غربی و عربی جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای را با ایران انجام می دهند.

عالی خاطرنشان کرد: دشمنان به روش سوریه سازی به دنبال تجزیه کشور هستند و اکنون گروهک را احیا کرده و نقشه شوم دشمن همان سوریه سازی است.

امام جمعه موقت تبریز، تاکید کرد: البته تاکنون دشمنان نتوانستند خللی به انقلاب وارد کنند؛ بر همین اساس رو به حرکات رادیکالی و تروریستی آوردند تا مثل حوادث تروریستی ایذه و اصفهان که مشابه آن را در اوایل انقلاب نیز داشتیم رعب ایجاد کرده و رو به جنگ مسلحانه بیاورند.

وی یاد آور شد: اعتراض جای خود را دارد اما آشوبگری، اغتشاش و این گونه مسائل و حتی اکنون که به ترور نیز رسیده باید مردم و مسئولان هوشمندی خود را حفظ کنند تا توطئه های دشمنان ناکام بماند.

خطیب موقت تبریز خاطرنشان کرد: اهل بصیرت و اهل صبر عمق خاک دشمن را می‌بینند ساده‌لوحانه عمل نمی‌کنند بر این اساس می‌توانند با دشمن مقابله کنند، همچنان که مردم بصیر ایران هرگز تسلیم خواست های شوم دشمنان نشدند.

حجت الاسلام عالی یادآور شد: در سال ۸۸ عده‌ای به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و به آنان گرا را دادند، اکنون نیز نام این اغتشاشات را جنبش مردمی نام گذاشتند، واقعاً این حرکات وقیح آور است.

وی ادامه داد: در آن دوران دشمنان را شاد کردند اکنون نیز با این اقدامات و حرکات موجب شادی دشمن شده و در حقیقت نقش اپوزیسیون را بازی می کنند این افراد بدانند دشمنان به هیچ کس رحم نمی کند.

وی ادامه داد: برخی به دنبال مسائل معیشتی هستند اما با حرکت غیر متعارف دستیابی به آن امکان پذیر نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه، همچنین با اشاره مجدد به دیدار زن معلوم الحال با رئیس جمهور فرانسه، گفت: چرا مکرون با آنها دیدار می کند، این خانم هر روز مردم را به اغتشاش دعوت می کند؛ کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا هم همنوا با اغتشاشگران شده است سایر مسئولان آمریکا نیز مدافع آنان شده اند. 

وی با بیان اینکه این تحریکات توسط آنان انجام می‌شود، گفت: البته همان طور که تا حالا دشمنان به خواست خود نرسیدند از این به بعد نیز به فضل الهی و در سایه رهبری های امام خامنه ای عزیز هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با گرامیداشت سالگرد رحلت آیت الله مجتهد شبستری، اظهار کرد: امام جمعه سابق تبریز از چهره های تاثیرگذار و سیاسی کشور بود.

حجت الاسلام عالی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: ما حقیقتا وامدار بسیج هستیم؛ از سال ۵۸ بسیج جهادسازندگی و سپس بسیج بیست میلیونی نقش‌آفرینی کردند. بر این اساس باید قدرشناس آن باشیم چون نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس و در حوادث مختلفی مثل سیل و زلزله و دوران کرونا و اکنون در مقابله با اغتشاشات برجسته و قابل تقدیر است.

وی به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس، سیل و زلزله و هر حادثه اشاره کرد و گفت: الان هم بسیج نقش بزرگی دارد و مورد هدف قرار گرفته است در حالی که بسیج یعنی متن جامعه، بسیج یعنی مظلومیت که بدون هیچ خواسته‌ای جان خود را برای امنیت کشور و اسلام سپر کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha