برنامه‌های مدیریت کرونا تا پایان اپیدمی ادامه دارد
کد خبر: 4100840
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

برنامه‌های مدیریت کرونا تا پایان اپیدمی ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان فارس گفت: قطعاً برنامه‌های مدیریت کرونا تا پایان کامل اپیدمی آن ادامه خواهد داشت.

نشست ستاد مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 28 آبان در نشست ستاد مدیریت کرونا در این دانشگاه با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان فارس تأکید کرد: هر چند شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان فارس هستیم اما ویروس کرونا نشان داده است با جهش‌های جدید می‌تواند تمام محاسبات علمی را بر هم زند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً برنامه‌های مدیریت کرونا تا پایان کامل اپیدمی آن ادامه خواهد داشت، گفت: در مقابل کاهش موارد شناسایی، بستری و فوت ناشی از کرونا در عین حال با مجموعه‌ای از بیماری‌های تنفسی مواجه هستیم.

حسینی، مهم‌ترین راهکار مراقبتی در برابر این گروه از بیماری‌ها را رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و افزود: هم‌اکنون از 37 شهرستان استان فارس، 26 شهرستان در وضعیت آبی و 11 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان فارس از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شده‌اند، گفت: نشست‌های ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در مدیریت این بیماری اثر داشته است که قطعاً این نشست‌ها تا پایان اپیدمی ادامه خواهد داشت.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO) در یک هفته گذشته در کشورهایی که سیاست صفر (zero policy) را به عنوان هدف خود انتخاب کرده بودند، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به کووید۱۹ بوده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: سویه گزارش شده در این کشورها گونه اُمیکرون و بیشترین تعداد موارد گزارش شده مربوط به کشور چین بوده است.

انتهای پیام
captcha