هنر؛ زمینه‌ای گسترده برای کسب و کار
کد خبر: 4101159
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق مطرح کرد:

هنر؛ زمینه‌ای گسترده برای کسب و کار

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد؛ معماری، ادبیات، فیلم و موسیقی از جمله ابعاد هنر در زندگی انسان است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سلسله وبینارهای حکمرانی خلاق و دانش بنیان که 29 آبان‌ماه برگزار شد، به تشریح موضوع «هنر؛ خیال‌های نظام یافته» پرداخت و گفت: زیبایی برخاسته از ظرافت است؛ زیبایی نقش پوسته را دارد و نظم و انتظام هسته مرکزی هستند.

وی ضمن بیان رابطه هنر و وجود انسان ادامه داد: هنر دارای زیبایی، ظرافت، ملایم طبع و نافذ است؛ البته باید دانست که هرچه با طبع انسان سازگار نباشد، هنر نیست.

قطبی افزود: نفوذ یکی دیگر از آثار هنر بوده که وجود انسان را درگیر هنر می‌کند؛ در واقع هنر در وجود انسان نفوذ کرده و بلافاصله با حواس او ارتباط برقرار می‌نماید.

وی ارتباط هنر و زندگی را دارای ابعاد گسترده دانست و تصریح کرد: امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد؛ معماری، ادبیات، فیلم و موسیقی از جمله ابعاد هنر در زندگی انسان است.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: یکی از رایج‌ترین سبک‌های مصرف هنر برای قشر نوجوانان، مصرف تفننی است؛ زیبایی، رزم، کاربرد و آیین و مذهب از دیگر رژیم‌های مصرف هنر هستند.

وی توجه به یک سری از راهبردها جهت توسعه درست هنر در سطح جامعه را الزامی دانست و اظهار کرد: از جمله راهبردها جهت توسعه صحیح هنر در زندگی می‌توان به ارتباط تفننی اشخاص با یک رشته هنری، استفاده از هنر به عنوان روش مؤثر و نافذ برای انتقال معانی و مفاهیم، ایجاد تناسب و لطافت محیط و متن زندگی و تقویت هنرهای سنتی در مقایسه با هنرهای نوین اشاره داشت.

 قطبی با اشاره به ارتباط هنر و کسب و کار ابراز کرد: زمینه کسب وکار هنر بسیار گسترده است؛ از جمله حوزه‌های خیال‌ورزی، ابداع، تولید، تکثیر، عرضه، فروش، کاربرد، رزم، مذهبی و تفننی میدان کسب و کار هنری هستند.

وی به بیان روش‌های مناسب برای انتقال ارزش ها در جامعه پرداخت و گفت: امروزه روش‌های خوبی از جمله قانون، خدمات، محصول، آیین، عادت واره، ساختارهای فرآیندی، اسطوره و هنر برای انتقال و ترویج ارزش‌ها در سطح جامعه موجود است.

انتهای پیام
captcha