روایت منصوری از نقطه عطف دوره مسئولیت و اعلام مشی مدیریتی استاندار جدید تهران
کد خبر: 4101592
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
گزارش ایکنا از جلسه تودیع و معارفه در استانداری

روایت منصوری از نقطه عطف دوره مسئولیت و اعلام مشی مدیریتی استاندار جدید تهران

در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید تهران؛ منصوری، استاندار سابق از جوانگرایی در بدنه مدیریتی استانداری و مردم‌داری به منزله نقطه افتخارآمیز مسئولیت دوره خود یاد کرد و فخاری، استاندار جدید تهران نیز «اصلاح ذات‌البین» را منش و روش مدیریتی خود برای حل مشکلات اعلام و بر ضرورت جلب مشارکت فرهیختگان و نخبگان برای شکل‌گیری شخصیت جدید استان تهران اشاره کرد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران

به گزارش ایکنا؛ مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید تهران، از ساعت ۱۰ صبح امروز، سه‌شنبه اول آذرماه، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان در سالن همایش‌های وزارت کشور آغاز شد.

محسن منصوری، استاندار سابق استان تهران و معاون رئیس‌جمهور در امور اجرایی، در سخنانی به گزارش رویکردی و عملکردی دوران تصدی مسئولیت استانداری تهران پرداخت و گفت: استان تهران استان بسیار خاص و ویژه‌ای است و بنده هم در دوران خاصی مسئولیت را برعهده گرفتم که هم استان در اوج کرونا بود و هم در این مدت مسئولیت اتفاقاتی مانند سیل، گرد و غبار، آلودگی هوا و اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها را شاهد بودیم که وقت زیادی از مدیریت استان تهران را گرفت.

وی با اشاره به جوانگرایی در بدنه استانداری گفت: در این دوره جوانان گام دومی وارد عرصه مدیریتی شدند و متوسط سن بدنه استانداری تهران حدود 10 سال جوان‌تر شد که این سرمایه‌سازی برای نظام است.

منصوری اظهار کرد: در این دوره یک کار میدانی و جهادی ستودنی در داخل استان تهران از سوی همکاران بنده صورت گرفت و بیش از یک سوم وقت ما در شهرستان‌ها و در میدان، بین مردم بود و کسی نمی‌تواند تیم فعلی استانداری تهران را متهم به تنبلی، رخوت و کم‌کاری کند.

استاندار سابق استان تهران مردم‌داری نقطه افتخارآمیز خود در دوره مسئولیت دانست و گفت: مدیران ما روزانه در بین مردم برای گره‌گشایی مستقیم از مشکلات آنها حاضر بودند.

وی رویکرد دیگر خود در این دوره را تقویت مرجعیت استان تهران بیان کرد و گفت: این مسئله به طور جدی دنبال شد و ما در استانداری استقرار دستگاه‌های مختلف در تهران را یک فرصت می‌دانستیم و نه تهدید.

منصوری با ارائه گزارش عملکردی عمده توفیقات در این دوره را در حوزه اقتصاد بیان کرد و گفت: در 13 ماه گذشته حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت وارد استان تهران شد و حدود 160 هزار شغل جدید ایجاد گردید که 15 درصد بالاتر از تعهدات دولت بود.

فعال کردن 400 واحد تولیدی، تبدیل 1500 واحد تولیدی نیمه فعال به فعال، ورود 593 طرح نیمه‌تمام اقتصادی به چرخه تولید، ایجاد قرارگاه خدمات اجتماعی، دو برابر شدن جمع‌آوری معتادان متجاهر، ارتباط منسجم و مؤثر با احزاب وگروه‌های سیاسی و تشکل‌های انقلابی، ایجاد هماهمنگی بسیار خوب در حوزه امنیت استان تهران، حل مسئله اتباع به منزله ابرمسئله استان تهران و فراهم کردن زیرساخت‌های بسیار خوب در حوزه حمل و نقل از جمله اقداماتی بود که استاندار سابق تهران در پایان این سخنرانی به آن اشاره کرد.

در ادامه علیرضا فخاری، استاندار جدید استان تهران، در سخنانی گفت: استان تهران به لحاظ موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: تهران به لحاظ وسعت بیست و نهمین استان کشور و به لحاظ جمعیت پرجمعیت‌ترین استان کشور است. 25 درصد فعالیت‌های تولیدی و 75 درصد فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور در این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی ویژه حاکم بر این استان گفت: باید با نگاه برنامه‌ای و آینده‌پژوهانه برای این استان یک فکر درست و اساسی صورت بگیرد و به نظر می‌رسد یک بازنگری در هر مقطع در خصوص مسائل این استان ضروری است و مشارکت فرهیختگان و نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شکل‌گیری شخصیت جدید استان تهران کمک می‌کند.

فخاری اظهار کرد: منش و روش من برای حل برخی مشکلات، «اصلاح ذات‌البین» است که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) از نماز و روزه هم برتر است و لازم است در این راستا به کرامت انسانی انسان‌ها و تقاضای جامعه برای زندگی توام با عزت، راحتی و بدون دغدغه در پناه امنیت پایدار توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه استاندار شمشیرکش نیست، گفت: وظیفه استاندار نظارت بر دستگاه‌هایی است که می‌توانند نیازهای مردم را تأمین کنند. ممکن است در این دوره دچار خدشه امنیتی شده باشیم اما بحران امنیتی نداریم و شرایط مناسبی برای توسعه وجود دارد.

استاندار جدید تهران در پایان با بیان اینکه فضای ما یک فضای تداوم امنیتی نیست، گفت: الان یک جریان عادی را شاهدیم که باید خود را در کسب و کار و زندگی روزمره مردم نشان دهد و انشالله بنده در این مسیر گام برمی‌دارم.

در ادامه این مراسم سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج، امنیت را زیرساخت و زمینه‌ساز تمام فعالیت‌ها در جامعه دانست و گفت: این روزها ارزش این مؤلفه در جامعه بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

وی بیان کرد: ما با تمام توان و قدرت و باور و اعتقاد پای امنیت مردم ایستاده‌ایم و در حدود این دو ماه به صراحت می‌گویم لحظه‌ای برای تأمین امنیت مردم درنگ نشده و لذا پلیس در این حوادث تنها در تهران بزرگ تنها 660 مجروح و مصدوم داشته است.

رحیمی تأکید کرد: به مردم اعلام می‌کنیم که لحظه‌ای دلتان نلرزد زیرا مجموعه دستگاه‌های امنیتی تا پای جان برای آرمان‌های نظام و انقلاب و امنیت مردم و خون شهدا ایستاده‌اند و نمی‌گذاریم اراذل و اوباش امنیت جامعه را به خطر بیندازند.

وی با تقدیر از مهندس منصوری در دوره مسئولیت گفت: انتظار نداشتیم که این شخصیت جوان به عنوان رئیس شورای تأمین استان با تدبیر و عاقلانه برای مدیرین امنیت تهران عمل کنند و تصمیمات سازنده و کارساز بگیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خطاب به استاندار جدید تهران نیز گفت: مطمئن باشید مجموعه دستگاه‌های امنیتی کشور در کنار شما هستند.

رحیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از این دست مسائل امروز را زیاد به چشم خود دیده است، گفت: از شورای تأمین استان درخواست داریم که بدانند در یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار هستیم اما سؤال مهم این است که آیا سایر دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌ها نیز واقعا حالت جنگی به خود گرفته‌اند؟ به اعتقاد من بسیاری از این دستگاه‌ها حتی حالت نیمه‌بحرانی هم نگرفته‌اند. ازطرفی باید در حوزه عملیات روانی و کار فرهنگی اقدامات جدی در مقابل پمپاژ دروغ و سیاه‌نمایی دشمن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: حوزه مورد توجه دیگر حوزه اقتصاد است که درصد زیادی از اتفاقات اخیر ریشه در نارضایتی‌های اقتصادی دارد که دستگاه‌های مختلف باید برای رفع این مشکلات در کنار مردم قرار بگیرند تا این مشکلات سرریز امنیت جامعه نشود و راه برون‌رفت از مسائل اخیر نیز تمرکز بر این دو حوزه فرهنگی و اقتصادی است.

همچنین در این مراسم حسین نوش‌آبادی، رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران و رضا تقی‌پور، نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در سخنان کوتاهی بر آمادگی کامل نمایندگان استان تهران و مجلس بر همکاری با استاندار تهران در جهت حل مشکلات این استان، سرلوحه قرار دادن گفتمان خدمت و نهضت خدمت‌رسانی، توجه به مشکلات معیشتی مردم با اقدامات جهادی، نگاه جدی و راهبردی به مسائل کلان تهران با همکاری با شهرداری تهران تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha