ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین اقدام فرهنگی در جامعه است
کد خبر: 4101687
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
احمد ابوالقاسمی:

ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین اقدام فرهنگی در جامعه است

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین اقدام فرهنگی در جامعه است، گفت: در این مسیر نباید خسته و ناامید شویم.

احمد ابوالقاسمیبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور، شب گذشته، اول آذرماه در محفل انس با قرآن به مناسبت افتتاحیه مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج که در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، گفت: متأسفانه یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها کسب حمایت مالی برای مسابقات قرآن کریم است، در کشور ما کمترین هزینه‌ها در این مسیر صورت می‌گیرد و ظاهراً همه حمایت می‌کنند اما هیچ‌گونه کمک مالی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآن مهمترین اقدام فرهنگی در جامعه است، گفت: نباید در این مسیر خسته شویم و باید محکم در این راه به‌ کار خود ادامه دهیم. یکی از سنت‌های پیامبر(ص) استماع قرآن است که جلسات قرآن می تواند مردم را به استماع این کتاب الهی عادت دهد، همچنین کثرت در قرائت باعث ماندگاری و موفقیت یک قاری می‌شود لذا باید در جلسات قرآن به تلاوت اهمیت زیادی داده شود و برنامه‌های جنبی کمتر مورد توجه باشد.

این استاد قرآن ادامه داد: در اسلام بسیار به تلاوت قرآن پرداخته شده ولی ما به آن توجه آنچنانی نداریم و راه صحیح این است که به مرور زمان و در طول روزهای متمادی تلاوت صورت گیرد. فعالیت قرآنی سنگر مهم و عظیمی است و رهبر انقلاب بیشترین واژه‌ای که استفاده کردند، کلمه تلاوت است؛ لذا هرگاه به مشکلی برخورد کردیم باید به قرآن پناه ببریم.

ابوالقاسمی بیان کرد: تلاوت قرآن البته با صدای زیبای قاری باعث ایجاد انگیزه برای شنیدن بیشتر می‌شود و قلوب ما را به قرآن نزدیک می‌کند و اگر این گونه شد، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با حضور سه هزار و ۳۰۴ نفر  در این استان برگزار می‌شود که از این تعداد سه هزار و ۳۵ نفر در بخش «فردی»، ۱۶۷ نفر در بخش «خانوادگی»، ۶۷ نفر در بخش «گروهی» و ۳۵ نفر در بخش «ایده‌پردازی» شرکت کرده و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: این مسابقات در چهار بخش فردی شامل رشته‌های حفظ، حفظ موضوعی، صحیح‌خوانی، ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با در نظر گرفتن گروه‌های سنی مختلف، همچنین بخش خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی برگزار می‌شود.

همچنین، تلاوت احمد ابوالقاسمی و مهدی شایق از قاریان بین‌المللی، تلاوت تعدادی از نوجوانان استان یزد، اجرای گروه تواشیح وارثین، تجلیل از خانواده شهید حسن دانش و غبارروبی تربت این شهید از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha