استفاده از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی برای ایجاد پارک علم و فناوری در سیستان
کد خبر: 4101967
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

استفاده از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی برای ایجاد پارک علم و فناوری در سیستان

امام‌جمعه زابل وجود پارک علم و فناوری در این منطقه را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به اقدامات بسیارخوب جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف، لازم است در این زمینه نیز از ظرفیت و توان این نهاد استفاده شود.

دیدار امام جمعه زابل با رئیس جهاددانشگاهی کشوربه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عزیزی امام‌جمعه چهارشنبه 2 آذر، در دیدار با دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، دکتر حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، گفت: خاک، آب، باد و خورشید در این منطقه به عنوان پتانسیل‌های عظیم و نعمت خداوندی است که می‌تواند به عنوان یک پژوهشگاه عظیم محسوب شود.
 
امام‌جمعه زابل با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در رابطه با وضعیت آب در سیستان و بلوچستان ادامه داد: استکبار به سرکردگی آمریکا، آب را بر روی م بسته است و اینجاست که باید دست روی زانو گذاشت و با توجه به دراختیار داشتن امکانات از ظرفیت نیروهای متخصص بهره ببریم.
 
حجت‌الاسلام عزیزی وجود پارک علم و فناوری در این منطقه را یک ضرورت دانست و گفت: با وجود دانشگاه‌های متعدد که یکی از امتیازات این منطقه است، وجود پارک علم و فناوری در منطقه سیستان به عنوان یک نیاز اساسی، احساس می‌شود که با توجه به اقدامات بسیارخوب جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف، لازم است در این زمینه نیز از ظرفیت و توان این نهاد استفاده شود.
 
امام جمعه زابل اظهار کرد: اگر ما شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم که به بهبود زندگی مردم کمک کنند قطعاً خدمتی بسیار بزرگ انجام داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در منطقه فخر ماهستند و درخواست ما از جهاددانشگاهی به عنوان عقل منفصل علمی جامعه، این است که  آنچه در تخصص و ماموریت این نهاد بوده را برای این مردم که زیست‌گاه غیورترین مردم ایران است انجام دهند، زیرا خدمت به مردم این منطقه پاداش مضاعف دارد.
انتهای پیام
captcha