توزیع ناعادلانه امکانات موجب نارضایتی می‌شود
کد خبر: 4102003
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

توزیع ناعادلانه امکانات موجب نارضایتی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب گفت: فقر برای مردم آزاردهنده نیست بلکه اختلاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه امکانات و پروژه‌ها است که موجب ناراحتی مردم می‌شود.

سیدضیاء‌الدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاهبه گزارش ایکنا از یزد، سردار سیدضیاء‌الدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوم آذرماه در دومین اجتماع جهادگران بسیجی استان یزد در قالب رزمایش جهادگران فاطمی 2 اظهار کرد: گنج‌های پنهان کشور مردم هستند و همه کسانی که در مسیر خدمت به جامعه از بسیجیان حمایت و با این بخش همراهی می‌کنند، بسیجی هستند.

وی تصریح کرد: هر کسی در این نظام پشت میزی نشسته باید همواره آماده خدمتگزاری و نوکری مردم باشد و در این مسیر آنچه که خیلی اهمیت دارد با هم کار کردن است که باعث موفقیت در کارها و حل مشکلات مردم می‌شود.

معاون هماهنگ‌ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر دولت درگیر تجارت شود زمینه ضعف خود و فقر شهروندان را فراهم می‌آورد، اما بالعکس اگر مردم تجارت کنند، دولت‌ها قوی و مردم نیز ثروتمند می‌شوند، این در حالی است که در دولت‌های گذشته شاهد بودیم که بانک‌ها خودرو، اماکن و سکه خرید و فروش می‌کردند که این مسئله موجب ضعیف شدن دولت و فقیرشدن مردم شده بود.

حزنی ادامه داد: رسالت همه ما امروز این است که با رفع مشکلات و معضلات، موانع را از سر راه توسعه کشور برداریم و بر این باور هستیم که هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد بنابراین یا باید راهی بسازیم و یا با ارائه راه حل از این گردنه خارج شویم. برخی برای انجام کارها در مناطق مختلف کشور هزاران دلیل می‌تراشند اما همه باید برای رضای خدا تلاش کنیم تا اقدمات مختلف در کشور به نتیجه برسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید در راستای خدمت به مستضفعان و محرومان تلاش کرد و مردم باید از میز و منصب مسئولان نفع ببرند. بسیجیان و گروه‌های جهادی و قرارگاه‌های جهادی باید از نیابت مردم، مطالبه‌گری کنند و با همدیگر کار کردن را به دیگران آموزش دهند تا از این طریق عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود، آنچه خیلی اهمیت دارد با هم کار کردن است که باعث موفقیت در کارها و حل مشکلات مردم می‌شود و این مشارکت و همدلی دستگاه‌های اجرایی باعث اجرای موفق طرح‌ها می‌شود.

وی با تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم اظهار کرد: اعتیاد، بیکاری، طلاق و اقتصاد ناکارآمد چهار مشکل آزاردهنده کشور است که در سنوات گذشته در برخی از آنها ورود شده اما ریشه‌کن نشدند و تا مادامی که این مشکلات رفع نشود، عقب‌ماندگی در کشور همچنان باقی است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مشکلات کشور توسط خود مردم و در داخل کشور قابل حل است افزود: مجموعه سپاه و بسیج از ابتدا در کنار مردم بوده‌اند و از مردم بودن و برای مردم بودن مایه افتخار آنهاست لذا در همه حوادث از جمله سیل و زلزله در کنار مردم بودیم و در این حوادث مجموعه سپاه جزو اولین نهادهایی بوده که در منطقه حاضر شده و آخرین نهاد هم بوده که از منطقه خارج شده است.

وی اضافه کرد: فقر برای مردم آزاردهنده نیست بلکه اختلاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه امکانات و پروژه‌ها است که موجب ناراحتی مردم می‌شود.

سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با تشریح نقش بسیجیان و گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف گفت: یزد در سال جاری با حوادث مختلفی از طوفان گرد و خاک تا سیل بی سابقه و حادثه قطار مواجه شد که با خدمت‌رسانی بسیجیان در حوزه‌های مختلف اقدامات مؤثری صورت گرفت و شاید اگر گروه‌های جهادی بسیج نبودند تلفات برخی از این مسائل مانند سیل مردادماه یزد زیاد می‌شد.

زارع‌کمالی بیان کرد: امروز با رهنمودهای امامین انقلاب، وضعیت بسیج و سرمایه اجتماعی این تشکل در استان مطلوب است، به طوری که همواره حضور به موقع بسیجیان استان در عرصه‌های مختلف را شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha