حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فرهنگی و پژوهشی کمک می‌کند
کد خبر: 4102046
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فرهنگی و پژوهشی کمک می‌کند

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: حضور جهاددانشگاهی در فضای دانشگاهی به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی آن کمک می‌کند.

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فرهنگی و پژوهشی کمک می‌کند

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 2 آذر، در بازدید حجت‌الاسلام کهساری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان از جهاددانشگاهی، از آمادگی این نهاد برای همکاری با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند به غنای برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: د: اگر چه جهاددانشگاهی همچنان در برخی از مهمترین دانشگاههای کشور حضور دارد اما متاسفانه در برخی استان‌ها بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی فاصله افتاده است.

منصفی‌راد با اشاره به برخورداری جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های غنی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناورانه اظهار کرد: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه را برای بهره‌مندی دانشگاهیان و دانشجویان از این ظرفیت‌ها تسهیل کند.

منصفی‌راد با تأکید بر اینکه برخی دانشگاه‌ها در تراز انقلاب عمل نکردند متذکر شد: جهاددانشگاهی برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و آموزشی در دانشگاه‌ها برنامه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان یادآور شد: برخورداری جهاددانشگاهی از پژوهشگاه‌های معتبری مانند رویان و ابن‌سینا، مرکز افکارسنجی ایسپا که معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور است، خبرگزاری بین‌المللی قرآن، خبرگزاریهای ایسنا و سیناپرس  همه می‌تواند به غنای برنامه‌های جهاددانشگاهی کمک کند.

به گفته وی؛ جهاددانشگاهی استان برای برپایی تورهای دانشجویی آشنایی با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور  آمادگی لازم را دارد که در این راستا اردوهای ایران مرز پرگهر در جهاددانشگاهی طراحی شده که در آن دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، معدنی، علمی کشور که بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی آنها به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده از نزدیک آشنا می‌شوند.

وی با گلایه از عدم اقبال برخی دانشگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که همه توان خود را برای اجرای این برنامه‌های تبیینی به میدان بیاورد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه طراحی برنامه‌ها در جهاددانشگاهی متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه صورت می‌گیرد افزود: یکی از برنامه‌های ما اثرسنجی و سنجش ضریب نفوذ برنامه‌های اجرا شده است و همین به کارآمد بودن برنامه‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی کمک می‌کند.

وی توجه به پاسخگویی به شبهات دانشجویان در مسائل روز را از جمله سرفصل‌های مهم در برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: این نهاد برای برگزاری برنامه‌های توانمندسازی در دانشگاه‌ها آمادگی دارد.

انتهای پیام
captcha