فعالیت مدرسان تفسیر در مؤسسات قرآنی متوازن باشد
کد خبر: 4102392
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تفسیر؛ گام اصلی فهم قرآن / ۱۶

فعالیت مدرسان تفسیر در مؤسسات قرآنی متوازن باشد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان با بیان اینکه مدرسان تفسیر و تدبر در قرآن برنامه‌ریزی شده و متوازن در مؤسسات فعالیت کنند، گفت: باید بین حوزه علمیه، دانشگاه و مؤسسات هم‌افزایی رخ دهد.

مهدی صادقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجانمهدی صادقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر بهره‌مندی از تفسیر قرآن در ترویج سبک زندگی قرآنی، گفت: اکثر مؤسسات در این زمینه فعالیتی ندارند که دلیل آن نبود متخصصان این امر است. البته برخی از مؤسسات در این زمینه فعال هستند و با تلاش قرآن‌پژوهان و طلبه‌هایی تمام‌وقت به نتایج خوبی نیز رسیده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی زنجان گفت: متخصصان تفسیر و تدبر در قرآن به صورت برنامه‌ریزی شده و متوازن در مؤسسات فعالیت کنند. مدیران مؤسسات معمولاً به بحث تفسیر علاقه‌مند هستند، اما کمبود مدرس و عدم توازن فعالیت آنها مشکل‌ساز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بین حوزه علمیه، دانشگاه و مؤسسات باید هم‌افزایی رخ دهد، گفت: حوزه می‌تواند یاری‌رسان باشد چراکه تخصصی در زمینه تفسیر ورود می‌کند.

صادقی با اشاره به ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: این مسئله به آموزش تخصصی نیاز دارد؛ اگر نیروهای متخصص بتوانند در مؤسسات و محلات حضور مستمر داشته باشند اعضای مؤسسه و محله به تبع آن در زندگی خود از این آموزه‌ها استفاده خواهند کرد.

وی در پایان گفت: برای بهره‌مندی از تعالیم قرآنی در سبک زندگی باید بین حوزه علمیه، دانشگاه و مؤسسات هم‌افزایی رخ دهد که از تجربه و علوم یکدیگر بهتر و بیشتر استفاده کنند تا به نتایج بهتر و ملموس‌ در سطح جامعه برسیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha