برنامه ایالت صباح مالزی برای رشد گردشگری اسلامی
کد خبر: 4102936
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

برنامه ایالت صباح مالزی برای رشد گردشگری اسلامی

ایالت صباح مالزی قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خاص خود، گردشگری اسلامی را توسعه دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی اکسپرس، ایالت صباح مالزی به دنبال این است که این ایالت را به مقصدی دلپذیرتر برای گردشگران مسلمان تبدیل کند.

در همین راستا، به‌تازگی سمیناری در مورد گردشگری و مهما‌ن‌نوازی مسلمان پسند در این ایالت برگزار شد که هدف آن ارائه بینشی تازه در مورد گردشگری اسلامی برای ذینفعان گردشگری صباح است.

این سمینار جمعه گذشته توسط هیئت گردشگری صباح (STB) و مرکز گردشگری اسلامی (ITC)، نهادی زیر نظر وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ که وظیفه توسعه بخش گردشگری اسلامی در مالزی را بر عهده دارد، برگزار شد.

تای شو لان، معاون مدیر اجرایی STB گفت که صنعت پذیرایی از گردشگران مسلمان، دارای پتانسیل قابل توجهی برای رشد است و صباح باید در این بازار سرمایه‌گذاری کند. او با استناد به گزارش Mastercard-Crescent Rating Global My Muslim Travel 2022، گفت که تعداد مسافران مسلمان در سال 2019 به 160 میلیون نفر افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2028، گردش مالی سفر مسلمانان به 225 میلیارد دلار برسد و نسل جوان و جدید و همچنین زنان به‌عنوان جمعیتی رو به رشد در میان مسلمانان به‌عنوان نیروهای محرکی عمل کنند که بر رشد سفرها تأثیر می‌گذارند.

مالزی بهترین مقصد برای مسافران مسلمان است و پس از آن ترکیه، عربستان سعودی و اندونزی قرار دارند. اینها مناطقی هستند که گردشگری صباح از نظر تبلیغ، آنها را مد نظر قرار داده است.

تای شو لان افزود: این سمینار یک پلتفرم آموزنده بود زیرا به بازیگران صنعت گردشگری در صباح کمک می‌کند تا اهمیت بازار گردشگری مسلمان، الزامات و نیازهای اساسی گردشگران مسلمان و اینکه چگونه محصولات یا مقاصد گردشگری می‌تواند مسلمان پسندتر شود، درک کنند. 

در همین حال محمد علی، مدیر توسعه صنعت ITC  گفت که صباح به عنوان یک مقصد مسلمان‌پسند پتانسیل رشد را دارد و باید از این فرصت برای تولید محصولاتی با استانداردهای لازم استفاده کرد. وی مسجد ایالتی کوتا کینابالو، غذای حلال، چشمه‌های معدنی و گردشگری درمانی را به عنوان بخش‌هایی ذکر کرد که برای بازدیدکنندگان مسلمان جذاب است.

در این سمینار، شرکت‌کنندگان با برنامه‌های صدور گواهینامه گردشگری و مهمان‌نوازی مسلمان‌پسند ITC، از جمله برنامه شناسایی اقامتگاه‌‌های حلال و برنامه‌های شناسایی محصولات گردشگری، مهمان‌نوازی و بسته‌های مربوط به گردشگری اسلامی آشنا شدند.

انتهای پیام
captcha