برگزاری جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در یزد
کد خبر: 4103167
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

برگزاری جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در یزد

جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، روز گذشته، 7 آذرماه در یزد برگزار شد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 7 آذرماه در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گفت: با اتفاقاتی که اخیراً در کشور شاهد آن بودیم باید باور کنیم که با یک بحران و هجمه مواجه هستیم و در این شرایط در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند فعالیت و کار ویژه با روحیه جهادی هستیم.

رحیمی‌نژاد افزود: در جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم که چگونه با روحیه بسیج و بسیجی جنگ مدیریت شد و هم اکنون در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: جدای از مبحث تعلیم و تربیت نیازمند ایجاد حس مشارکت هستیم که حرکت‌هایی هم در آموزش و پرورش در حال اجرا است.

محمدعلی نژادحسینیان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه جهادی استان یزد نیز در این جلسه گفت: کار در حوزه تعلیم و تربیت به علت گستردگی از عهده یک دستگاه بر نخواهد آمد و بر همین اساس نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه‌ها در این حوزه هستیم.

وی افزود: سند قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به نوعی پوشش‌دهنده کمبودها و کاستی‌ها در زمینه تعلیم و تربیت است که امیدواریم با محوریت بسیج و سپاه و همکاری تمامی دستگاه‌ها، ادارات و نهادها اجرایی شود.

نژادحسینیان  قرارگاه را مجموعه منسجمی دانست که با ورود یکسری داده‌ها می‌تواند در تمامی جنبه‌‌ها فعالیت داشته باشد و در ادامه تعداد محلات شناسایی شده در سطح استان اعم از روستایی و عشایری را ۵۶ محله عنوان کرد و توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی را از عناوین کارگروه‌های تشکیل شده در این قرارگاه دانست.

یادآور می‌شود در ادامه این جلسه سایر اعضا به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین در پایان از خضری و وطنیه دو نفر از معلمان فعال که با انجام فعالیت جهادی در مدارس و مساجد و ایجاد تشکل با جمع معلمان در طرح‌های جهادی فعالیت می‌کنند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha