نگاه دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی دکوری نباشد
کد خبر: 4103397
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

نگاه دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی دکوری نباشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با بیان اینکه مسائل فرهنگی باید اولویت این دانشگاه باشد، گفت: نگاه دانشگاه به مسائل فرهنگی نباید دکوری و تزئینی باشد بلکه باید برای این نوع فعالیت‌ها هزینه کرد.

محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس امروز، 8 آذرماه در نشست بصیرتی این دانشگاه، مسائل فرهنگی را اولویت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی باید اولویت دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس باشد و البته فعالیت‌های این حوزه باید با دقت و ظرافت خاصی برنامه‌ریزی و اجرا شوند.

وی با بیان اینکه نباید تنها به مباحث علمی و تئوری دانشجویان اکتفا و بسنده کنیم، افزود: نگاه دانشگاه به مسائل فرهنگی نباید دکوری و تزئینی باشد بلکه باید برای این نوع فعالیت‌ها هزینه کرد و در این مسیر هم از ظرفیت اساتید به ویژه در سطح استاد مشاور فرهنگی استفاده کرد.

قائدی همچنین خواستار توجه به مبحث خانواده به عنوان زیربنای جامعه شد و افزود: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت والدین دانشجویان نیز استفاده کنیم چرا که تجربه نشان داده است هر جا دانشگاه از ظرفیت والدین استفاده کرده، موفق بوده است و حتی به کار بردن این شیوه به آرامش فضای دانشگاه کمک کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس بر ضرورت توجه به بحث مشاوره و تربیت بدنی در این دانشگاه نیز تأکید کرد و افزود: این موارد باید انجام شود تا بتوانیم از آسیب‌های دوران کرونا عبور کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به توصیه‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به هفته پژوهش در این دانشگاه شد و سپس ادامه داد: طرح پویش در میان دانشجویان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

تلاش برای برگرداندن نشاط به فضای دانشگاه در سطح استان با برپایی جدی‌ترنمایشگاه «عصر امید» و همچنین توجه به بحث اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان از دیگر مباحثی بود که قائدی در این نشست بدان‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha