سیر نزولی پیک اولیه و بزرگ آنفولانزا
کد خبر: 4104357
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

سیر نزولی پیک اولیه و بزرگ آنفولانزا

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از نزولی شدن پیک اولیه و بزرگ آنفولانزا در کشور خبر داد اما اعلام کرد: از هم اکنون باید آمادگی برای بروز موج دوم در بهمن‌ماه را داشته باشیم.

سیر نزولی پیک اولیه و بزرگ آنفلوآنزا

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر نزولی شدن پیک اولیه آنفولانزا در کشور، گفت: بروز سالیانه آنفولانزا به طور معمول دارای سه موج است که موج اولیه بروز بیماری معمولاً در ابتدای فصل پاییز، موج دوم معمولاً با شدت کمتر از موج اولیه در طی ماه‌های بهمن و اسفند و موج سوم در اردیبهشت ماه سال بعد رخ می‌دهد.

عرشی افزود: با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی فعلی آن، از هم اکنون باید آمادگی جهت بروز موج دوم در بهمن ماه سال جاری را داشته باشیم. در این راستا آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی با تأکید بر استفاده از ماسک خصوصاً در اماکن بسته و بدون تهویه، شستشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن بالاخص اماکن تجمعی و انجام واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه‌های هدف و اولویت دار بسیار ضروری است.

وی در ادامه گفت: به دلیل احتمال ابتلا به این بیماری در تمام فصول سال، انجام واکسیناسیون آنفلوانزای سالیانه منوط به انجام آن فقط در اوایل مهر ماه نیست و در هر زمانی از طول سال و برای گروه‌های اولویت‌دار، با توجه به دسترسی به واکسن آنفولانزا، الزامی و ضروری است.

عرشی با تأکید بر اینکه لازم است در صورت علامت دار بودن، نسبت به مراجعه به پزشک اقدام کرده و از مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی پرهیز شود، توصیه کرد: افراد تا رفع علامت‌های حاد بیماری، از حضور در محل کار و مدرسه اجتناب کنند.

انتهای پیام
captcha