مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 4104800
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
با حضور رئیس مجلس؛

مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌های چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر اعلام شد.

چهلمین روز شهدای حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که روز پنج‌شنبه، 17 آذرماه جاری است، ویژه برنامه‌های مختلفی در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها که به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهید آیت‌الله دستغیب و سالگرد شهادت سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی نیز برگزار می‌شود، در بازه زمانی 15 تا 18 آذرماه با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان استانی و کشوری و خدام اعتاب مقدسه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا خواهند شد.

نخستین برنامه در روز سه‌شنبه، 15 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب وعشاء در این حرم مطهر برگزار خواهد شد که این برنامه همراه با قرائت دعای توسل با نوای مهدی سروری خواهد بود.

در روز چهارشنبه، ۱۶ آذرماه در شب شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق، قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس پیرامون فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) سخنرانی و حاج مهدی سروری، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه حرم و چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار استوار محمودآبادی نیز در روز پنج‌شنبه، 17 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج صادق آهنگران و حاج عباس حیدرزاده و قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرایی برگزار و به صورت زنده از شبکه یک سیما و رادیو زیارت پخش خواهد شد.

مراسم قرائت دعای ندبه نیز روز در صبح روز جمعه، ۱۸ آذرماه با نوای حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس برگزار خواهد شد که این مراسم هم به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

آغاز فراخوان سوگواره ملی  هنری ادبی شاهچراغ(ع)، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی و موکب‌های مختلف در جوار حرم مطهر و غیره از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مناسبت‌های پیش‌رو هستند.

انتهای پیام
captcha