هفتمین سالگرد شهادت شیخ نمر با شعار «شهید کرامت» برگزار می‌شود
کد خبر: 4105754
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

هفتمین سالگرد شهادت شیخ نمر با شعار «شهید کرامت» برگزار می‌شود

فعالان مدنی و معارضان حکومت عربستان اعلام کردند که هفتمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه این کشور را با شعار «شهید کرامت» گرامی می‌دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة الجزیره، مخالفان حکومت عربستان با شعار «شهید کرامت»، برنامه‌های هفتمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر را برگزار می‌کنند. به همین مناسبت برنامه‌هایی از اواخر دسامبر 2022 آغاز و تا دهم ژانویه 2023 در تعدادی از کشورها برگزار می‌شود.

 مخالفان حکومت عربستان در بیانیه‌ای درباره اهمیت این شعار اعلام کردند که هدف آن معرفی شیخ شهید نمر است. در این بیانیه آمده است کرامت یک حق عالی انسانی است که هیچکس حق ندارد آن را سلب کند.

این بیانیه تأیید کرده است که شیخ شهید همیشه در سخنان خود بین عزت و شهادت پیوند برقرار می‌کرد و معتقد بود که سرانجام به شهادت خواهد رسید.

در این بیانیه به شرایط ناگواری که منطقه در نتیجه سیاست های ناعادلانه محمد بن سلمان از سر می‌گذراند و سرکوب، دستگیری، کشتار، محو هویت و ضربه به نظام ارزش‌های دینی و اجتماعی حکومت عربستان در  کنار حمله به کشورهای همسایه اشاره شده است.

 در ادامه این بیانیه آمده است: این شعار یادآور جنایت اعدامی است که رژیم سعودی در 2 ژانویه 2016 مرتکب شد و مخاطب آن کسانی هستند که به فکر میهن خود و آینده فرزندان خود در عربستان هستند و برای همه کسانی که در درجه اول خشنودی خداوند متعال را می‌طلبند. کسب عزت مستلزم مطالبه حقوق مشروع از جمله آزادی، برابری و عدالت است که رژیم سعودی آنها را نقض کرده است. 

شایان ذکر است که در 12 ژانویه سال گذشته، گروهی از مخالفان رژیم سعودی از راه‌اندازی «ائتلاف مخالفان در شبه جزیره عربستان» در ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر النمر خبر دادند. 

این ائتلاف بر اساس تعریف مخالفان، «ائتلافی سیاسی با هویت اسلامی انقلابی است که به دنبال رفع بی‌عدالتی، دستیابی به عدالت، تغییر همه جانبه، ایجاد بدیل مطلوب بر اساس برابری و آزادی و تبیین شرایط لازم برای حکمرانی عادلانه است.

انتهای پیام
captcha