واکنش کاربران فضای مجازی به ممنوعیت پوشیدن عبا برای زنان در عربستان
کد خبر: 4107990
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

واکنش کاربران فضای مجازی به ممنوعیت پوشیدن عبا برای زنان در عربستان

تصمیم مقامات سعودی درباره ممنوع کردن پوشیدن عبا برای زنان، واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، دکتر حنان العتیبی، شهروند سعودی، در توییتی درباره تصمیم مقامات سعودی در مورد ممنوعیت پوشیدن عبا برای زنان نوشت که این اقدام جنجالی واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی و توئیتر را برانگیخته است.

به گفته این شهروند سعودی، بخش ارزیابی اداره آموزش و پرورش در عربستان سعودی اعلام کرده که پوشیدن عبا در زمان شرکت در آزمون ممنوع است و از این پس در زمان برگزاری امتحانات، پوشیدن لباس مخصوص مشخص شده از سوی اداره آموزش و پرورش الزامی خواهد بود.

این اداره تأکید کرده که پوشیدن لباس باید مطابق با مقررات حفظ عفت عمومی در محل برگزاری امتحانات باشد.

تاکنون هیچ مقام رسمی عربستان سعودی این خبر منتشر شده در فضای مجازی را، تأیید یا تکذیب نکرده است.

درحال حاضر عربستان سعودی با اقدامات و دیدگاه‌های به اصطلاح «باز و روشنفکرانه» محمد بن سلمان، شاهد تحولات اجتماعی بنیادی است که موجی از انتقادات و اعتراضات را به همراه داشته است. اقدامات بن سلمان، نقض تمام آداب و رسوم، سنت‌ها و تعهدات مذهبی است که پادشاهان آل سعود سال‌ها آن را حفظ کرده بودند.

بن سلمان اجازه داد تا جشنواره‌های پر سر و صدا و مختلط با میزبانی هنرمندان بین‌المللی برگزار شود که برخی آن را پورنوگرافی و غیرعادی توصیف کردند.

بن سلمان افراد زیادی را به علت مخالفت در توئیتر به عنوان زندانی سیاسی محبوس کرده است.

واعظ، یک فعال توییتری که نزدیک به 885 هزار نفر در توییتر او را دنبال می‌کنند، چند روز پیش در ویدیویی از سازمان سرگرمی و شادی در عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت: این قبیل کارها مانند میهمانی‌های مختلط آواز و رقص، «جامعه را از هویت مذهبی آن منحرف، عفت را نابود می کند و موجب برانگیختن خشم خدا می شود».

انتهای پیام
captcha