تجربه‌ای جدید برای زائران مکه در کوی فرهنگی غار حراء + فیلم
کد خبر: 4105802
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

تجربه‌ای جدید برای زائران مکه در کوی فرهنگی غار حراء + فیلم

کوی فرهنگی حراء در نزدیکی غار تاریخی حراء واقع در مکه مکرمه با مجموعه‌ای از موزه‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی و دینی تجربه‌ای جدید برای زائران بیت‌الله الحرام فراهم می‌سازد.

به گزارش ایکنا به نقل از السعودی 24،  کوی فرهنگی حراء که در میان کوه‌های مکه و در نزدیکی غار تاریخی حراء برپا شده است، شامل مجموعه‌ای از موزه‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی و دینی است که تجربه فرهنگی و دینی جدیدی را برای زائران حرمین شریفین به ارمغان می‌آورد.

این گذر در زمینی به مساحت 67 هزار متر مربع بر پا شده و شامل نمایشگاه وحی، موزه قرآنی و شماری از دیگر مراکز خدماتی است.  گذر فرهنگی حراء رویدادی مهم در تاریخ گردشگری دینی در عربستان سعودی است که تحت نظر کمسیون نظارت بر شهر مکه و امکان مقدس آن اداره می‌شود.

بر مبنای آنچه در حساب کاربری این کوی در شبکه توییتر اعلام شده نمایشگاه وحی یکی از مهم‌ترین بخش‌های گذر فرهنگی حراء را تشکیل می‌دهد. در این نمایشگاه داستان نزول وحی بر پیامبران با محوریت نزول وحی بر پیامبر اسلام(ص)، معرفی غار حراء، نقش حضرت خدیجه(س) در آن مقطع و همچنین مسیر صعود به غار حراء به شکلی جذاب برای بازدیدکنندگان ارائه شده است.

در ویدئوی زیر با بخش‌های متنوع این کوی فرهنگی بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر این موزه قرآن کریم واقع در این گذر نیز یکی دیگر از مراکز دینی مهم واقع در این مجموعه است. در این نمایشگاه علاوه بر معرفی قرآن، شماری از نسخ خطی و همچنین هنرهای قرآنی نیز ارائه شده است.

علاوه بر این، شماری دیگر از مراکز تفریحی و تجاری از جمله رستوران‌ها و مراکز خرید و همچنین مناظر طبیعی فوق‌العاده از کوه حراء از دیگر امکانات و جاذبه‌هایی است که در این کوی فرهنگی در دسترس زائران قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از گذر فرهنگی حراء می‌توانند از طریق جاده سنگفرش شده‌ای که از میان گذر در دامنه کوه حراء آغاز و به غار حراء ختم می‌شود از این غار تاریخی بازدید کنند.

گذر فرهنگی حراء: تجربه‌ای جدید برای زائران بیت‌الله الحرام

گذر فرهنگی حراء: تجربه‌ای جدید برای زائران بیت‌الله الحرام

گذر فرهنگی حراء: تجربه‌ای جدید برای زائران بیت‌الله الحرام

 

انتهای پیام
captcha