شهیدان سلیمانی و المهندس عامل اصلی شکست داعش بودند
کد خبر: 4106246
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
رئیس سازمان حشد الشعبی تأکید کرد:

شهیدان سلیمانی و المهندس عامل اصلی شکست داعش بودند

رئیس سازمان حشد الشعبی در سخنانی به مناسبت سالگرد شکست گروه تروریستی داعش در عراق، بر نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در شکست این گروه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی عراق، امروز یکشنبه در اظهاراتی به مناسبت پنجمین سالگرد شکست داعش (یوم النصر)، تأکید کرد: پیروزی عراق بر تروریسم، مایه فخر و مباهات نسل‌های آینده این کشور خواهد بود.

وی افزود: پیروزی بر تروریسم با تلاش و مجاهدت شهدا به دست آمد که شهدای پیروزی (سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید ابومهدی المهندس) در صدر آن‌ها قرار دارند. عراق با خون‌های شهدا آزاد شد و همین عامل، هر گونه تفرقه میان عراقی‌ها را از بین برد.

وی تأکید کرد: همه ما در دفاع از عراق شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم و همانند آنان وارد میادین نبرد خواهیم شد.

الفیاض ضمن مخالفت با هرگونه سیطره بیگانگان بر عراق، تأکید کرد: حشدالشعبی در روزهای سختی بنیان نهاده شد و توانست به الگویی ملی برای همه عراقی‌ها تبدیل شود. البته در پیروزی بر داعش همه اقشار ملت عراق نقش‌آفرینی کردند و این دستاورد بزرگ در شرایطی که دشمنان ما در خفا به دنبال امیال شوم خود هستند، باید حفظ شود.

رئیس سازمان حشدالشعبی با تأکید بر اینکه پیروزی بر تروریسم عامل مهمی در ایجاد وحدت در عراق بود، افزود: علیه این پیروزی توطئه‌های فراوانی انجام می‌شود تا از رهاورد آن آرامش و ثبات امنیتی، سیاسی و اجتماعی در عراق برهم زده شود.

وی تصریح کرد: حشدالشعبی یک سازمان امنیتی با بهره‌مندی از آگاهی سیاسی است و این نقطه تمایز این سازمان محسوب می‌شود. هوشیاری سلاحی است که حشدالشعبی با استفاده از آن با دشمنانش و دشمنان عراق وارد مواجهه و رویارویی می‌شود.

فالح الفیاض با تأکید بر لزوم فرصت دادن به دولت جدید عراق برای اجرای پروژه‌های اصلاح و توسعه اجتماعی، افزود: حشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق توانایی حفظ امنیت را دارند اما مسئله پرمخاطره‌تر، حفظ امنیت اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha