پیش‌بینی عضو کنست از عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4106406
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

پیش‌بینی عضو کنست از عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

دنی دانون، عضو کنست از حزب لیکود، از احتمال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در سال آینده با توجه به روابط کنونی میان دو طرف خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الحره، دانون، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت‌وگویی با تایمز اسرائیل تصریح کرد: ارزیابی من این است که با توجه به گفت‌وگوهای اخیر، طرفین در سال آینده اقدام به برقراری روابط رسمی کنند. وی به تلاش‌های خاص انجام شده در این راه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

بنیامین نتانیاهو، پیش‌تر اعلام کرده بود در صورت رسیدن به قدرت توسعه توافق ابراهیم را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار خواهد داد و در نخستین دیدار بین‌المللی خود از امارات بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌ رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب، 10 روز فرصت داده می‌شود تا دولت خود را با متحدان راست افراطی و احزاب مذهبی خود تشکیل دهد.

در سپتامبر 2020، امارات متحده عربی و بحرین و بعدها مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

با این حال عربستان سعودی هنوز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ رابطه رسمی نیز با آن ندارد.

به گزارش تایمز اسرائیل، عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی، دستاورد بزرگی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود. با این حال همکاری آرامی میان دو طرف وجود دارد، اما رژیم صهیونیستی مایل است روابط امنیتی موجود را به روابط رسمی و به رسمیت شناخته شدن دیپلماتیک از سوی عربستان سعودی تبدیل سازد.

و در ماه ژوئیه، عربستان سعودی اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی همه هواپیماهای تجاری باز خواهد بود، امری که عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از آسمان عربستان را ممکن ساخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض بارها تأیید کرده است که به تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر عدم برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تا زمانی که مناقشه میان اعراب و این رژیم و به طور خاص تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، پایبند است.

انتهای پیام
captcha