توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه است
کد خبر: 4124014
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
وزیر امور خارجه کویت:

توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه است

سالم عبدالله الجابر الصباح توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پلی تشبیه کرد که راه به جایی نمی‌برد و در نتیجه بی‌فایده و بی‌حاصل است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، این اظهارات را در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در جریان رویدادی با عنوان چالش خاورمیانه بیان کرد. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه سعودی نیز در این رویداد حضور داشت.  

وزیر امور خارجه کویت، در پاسخ به سؤالی در مورد توافقنامه صلح ابراهیمی تصریح کرد: در سال 1979 ، دو کشور عربی با این امید که توافق سازش با «رژیم صهیونیستی» منجر به تکمیل روند صلح خواهد شد، این توافقات را پذیرفتند. اما اکنون و پس از 44 سال این توافق‌نامه‌ها منجر به  هیچ پیشرفتی در روند صلح نشده است.  دو سال پیش نیز برخی از کشورهای عربی اعلام کردند که توافقنامه صلح ابراهیمی به پیشبرد روند صلح کمک می‌کند، اما وضعیت تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر توافقی باید منجر به پیشرفت در حل مسئله فلسطین شود.  

الصباح خاطرنشان کرد: منطقه خاورمیانه شاهد تشدید تنش‌ها است وی بخش عمده این تنش‌ها را ناشی از اقدامات و تجاوزات صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین دانست و بر موضع کویت در حمایت از مردم فلسطین و همچنین قدس و مقدسات آن تأکید کرد.  

 

 

انتهای پیام
captcha