مسعود شجره: خبر درگذشت شیخ زکزاکی شیطنت رسانه‌ای است
کد خبر: 4106508
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

مسعود شجره: خبر درگذشت شیخ زکزاکی شیطنت رسانه‌ای است

مسعود شجره، رئیس کمیسون حقوق بشر اسلامی در لندن، انتشار خبر درگذشت شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه همزمان با سالگرد کشتار شیعیان این کشور را نوعی شیطنت رسانه‌ای توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، امروز خبری به نقل از اکانت توییتری منسوب به ربیعه، دختر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد که حاکی از درگذشت وی بود. ایکنا در تماس با مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن که از نزدیکان شیخ زکزاکی به شمار می‌رود و در ماجرای پرونده زندانی شدن غیرقانونی وی و همسرش در زندان‌های نیجریه، فعالانه کمپین‌هایی برای اطلاع‌رسانی وضعیت وی برگزار می‌کرد جویای صحت و سقم این خبر شد.

شجره انتشار این خبر در روز 12 دسامبر، هفتمین سالگرد فاجعه کشتار شیعیان نیجریه در زاریا (برابر با امروز، 21 آذر) را شیطنت رسانه‌ای خواند و گفت: حال شیخ زکزاکی خوب است و به نظر می‌رسد این خبر نوعی شیطنت رسانه‌ای باشد. شیخ زکزاکی امروز در سالگرد حادثه زاریا برای پیروان خود سخنرانی خواهد کرد.

شیخ زکزاکی امروز سخنرانی می‌کند

در همین حال امروز در سالگرد این فاجعه، پس از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالمهدی آستان مطهر رضوی، مراسمی با سخنرانی سیدمحمد ذوالفقاری، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم که جمعی از طلاب و دانش‌آموختگان نیجریه‌ای و دختران شیخ زکزاکی حضور خواهند داشت، پیام تصویری شیخ زکزاکی به مناسبت هفتمین سالگرد این فاجعه پخش می‌شود. 

انتهای پیام
captcha