تبدیل فردمحوری به سامانه‌محوری راهکار مقابله با فساد اداری است
کد خبر: 4106613
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

تبدیل فردمحوری به سامانه‌محوری راهکار مقابله با فساد اداری است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برای مقابله با فساد اداری حاکم بر کشور، باید فردمحوری در ادارات به سامانه‌محوری تبدیل شود، گفت: باید از محرومین و طبقات پایین دفاع و با بانک‌هایی که با خلق پول اقتصاد کشور را ضعیف کرده‌اند، برخورد جدی قانونی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احتشام کاشانی، سخنران حرم بانوی کرامت در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه، 21 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب مبنی بر «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»، اظهار کرد: پرپر شدن پاره وجودی فاطمه زهرا(س)، خانه‌نشینی امام علی(ع) و شهادت جگرگوشه پیامبر اعظم(ص) همگی هزینه‌های ایستادگی و استقامت در دین است، بخش عمده‌ای از این هزینه‌های سنگین‌ به‌خاطر این است که متأسفانه همواره همه مؤمنان نتوانسته‌اند صادقه بر عهد خود پایبند باشند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همه مؤمنان و کسانی که ادعای ایمان دارند نمی‌توانند بر عهدی که باخدا بسته‌اند ایستادگی و مقاومت کنند و تنها گروه کم خواص از مؤمنین، همواره با جهاد مالی، جانی و زبانی از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) دفاع می‌کنند.

وی پرهیز از بی‌موالاتی و محافظه‌کاری برای زمینه‌سازی احیای تمدن نوین اسلامی را از شاخصه‌های خواص مؤمنین توصیف کرد و ادامه داد: روحانیون آزاده و کسانی که از تمام حیثیت دین و قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) جانانه دفاع کردند، همواره در عرصه‌های سختی که نیاز به هزینه جان و خون داشت با مرکب خون شهادت این مسیر را هموار کرده و نشان دادند که عهد صادقانه بر آرمان هزینه می‌خواهد و خود جزء پیشگامان فدایی شده این نهضت، شدند.

احتشام کاشانی با اشاره به برخی از پیشگامان عصر معاصر و عاملان به عهد الهی بیان کرد: پیشگامان یاری دین الهی با تهمت‌ها و توهین‌ها عقب‌نشینی نکردند و در این میان بیشترین تهمت‌ها نثار مفیدترین افراد از روحانیت شد تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند: «مظلومیت شهید بهشتی بیش از شهادتش مرا متأثر می‌سازد».

وی با بیان اینکه طلبه بسیجی، جهادی، انقلابی و دغدغه‌مند شهید مختارزاده همچون مقتدایش اهل‌بیت(ع) صادقانه بر عهد خود ایستادگی کرد، ادامه داد: به قول پدر شهید مختارزاده، فرزندش هدیه‌ای به علم‌دار دین، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انقلاب اسلامی را پیام عزت و افتخار، قدرت، شرافت، انسانیت و ایستادگی بر آرمان‌ها و دفاع از مستضعفین دانست و یادآور شد: ملت بزرگ ایران درس ایستادگی قدرتمندانه بر ارزش‌ها و آرمان‌ها را به همه جهانیان عرضه کرده و شهیدان هزینه‌های رسیدن به این مهم و نشر اسلام ناب در گستره جهانی هستند.

احتشام کاشانی با تأکید بر اصول مهم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، اظهار کرد: خداوند متعال از خواصی که صادقانه و خالصانه بر عهد خود ایستادگی کرده‌اند به‌عنوان «وَما بَدَّلوا تَبديلًا» یاد می‌کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های قوه‌قضائیه در برخورد با اغتشاشگران تأکید کرد: از قوه‌قضائیه می‌خواهیم تا روند مبارزه با جلادها که تصور می‌کردند همچون کودتای ۲۸ مرداد می‌توانند انقلاب کبیر ریشه‌دار اسلامی را که بر پایه خون‌های مقدس استوار شده را با کودتا و شبهه کودتا براندازند را قاطعانه ادامه دهد؛ اینجا سرزمین مردان مردی است که بر پیمان شهادت ایستادگی کردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خون‌های شهدای اسلام و انقلاب را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت توصیف و با تأکید بر اینکه همه باید در این فتنه‌ها نقش خود را پیدا کنیم، گفت: باید قصور و تقصیرها جبران شود، چرا که اگر با تبدیل و تغییرها این قصور و تقصیرها برطرف نشود و آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی صورت نگیرد، باز هم فتنه‌های دیگری هزینه‌های راه اسلام را سنگین خواهد ساخت.

وی جهاد تبیین را از بهترین راهکارهای مبارزه با فتنه‌های جهان‌خواران دانست و اظهار کرد: علی‌رغم اینکه امام خمینی(ره) در ادبیات انقلاب اسلامی اسلام آمریکایی و اسلام ناب را وارد کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با ندای تهاجم فرهنگی، شبه خون فرهنگی، ناتو فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی و جهاد کبیر و جهاد تبیین راه را به روی خواص گشودند، اما متأسفانه آنچنان که باید وارد صحنه نشدیم.

احتشام کاشانی اسلام امریکایی را اسلام راحت‌طلبان، فرصت‌طلبان و اسلام منافقین، لیبرال‌ها و مقدس‌نماها دانست و گفت: از قوه‌قضائیه می‌خواهیم همان‌گونه که مباشرین این جنایت را به سزای اعمالشان می‌رساند، کسانی که صحنه‌گردان این فتنه بودند را به پشتوانه این ملت بزرگ و خون شهدا به اشد مجازات محکوم کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برای مقابله با فساد اداری حاکم بر کشور، باید فردمحوری در ادارات به سامانه‌محوری تبدیل شود، افزود: باید از محرومین و طبقات پایین دفاع و با بانک‌هایی که با خلق پول اقتصاد کشور را ضعیف کرده‌اند، برخورد جدی قانونی صورت گیرد.

احتشام کاشانی گفت: ملتی که از پشتوانه الهی، محبت محمد و آل محمد(ص) و حمایت عظیم ملی و اقتدار منطقه‌ای برخوردار است، قطعاً مبارزه مستکبرین جهانی را تا نابودی استکبار جهانی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha