ویزای کار نیوزیلند برای دست‌اندرکاران حلال
کد خبر: 4106631
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

ویزای کار نیوزیلند برای دست‌اندرکاران حلال

قصابان حلال در فهرست اولویت‌های نیوزیلند برای ویزای کاری قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از EFE، مقامات نیوزیلند روز دوشنبه، 22 آذر اعلام کردند که به دلیل کمبود نیروی کار در بازارهای داخلی و بین‌المللی، به بیش از 75 هزار کارگر خارجی نیاز دارند.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این کشور از ماه ژوئن حدود 94 هزار شغل برای کارگران خارجی ایجاد کرده است و متعاقباً به حدود 17 هزار کارگر خارجی ویزا برای کار در نیوزلند داده شده است.

آردرن اعلام کرد که از 15 دسامبر (25 آذرماه)، پرستاران و پزشکان به «فهرست سبز» کارمندانی که مستقیماً واجد شرایط دریافت مجوز اقامت نیوزیلند هستند، اضافه می‌شوند.

از مارس 2023(اسفند 1401)، مشاغل دیگری مانند معلمان، مکانیک‌های ماهر، اپراتور جرثقیل و حتی قصابان حلال در لیست سبز قرار می‌گیرند که درخواست‌های اقامت را برای آنها تسهیل می‌کند.

وزیر مهاجرت مایکل وود گفت که نیوزلند می‌خواهد از استحکام اقتصاد خود برای جذب کارگران واجد شرایط در میان رقابت شدید بین‌المللی استفاده کند.

وی افزود که از زمان همه‌گیری کرونا، هزاران پرستار وارد کشور شده‌اند، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این متخصصان پزشکی نیوزلند را انتخاب کرده‌اند.

در بیشتر سال‌های 2020 و 2021، نیوزیلند محدودیت‌های سختی برای ورود به کشور به دلیل همه‌گیری کووید-19 اعمال کرد، اما اکنون با کمبود نیروی کار مواجه است که مقامات می‌خواهند با کارگران خارجی آن را کاهش دهند.

نیوزلند با جمعیتی در حدود 5.1 میلیون نفر، طبق آمار رسمی، نرخ بیکاری در حدود 3.3 درصد دارد.

در سال‌های اخیر نیوزیلند سرمایه‌گذاری بر صنعت حلال و به خصوص صنعت گوشت حلال را با تمرکز بر صادرات این محصول انجام داده با این همه کمبود قصاب باعث مشکلاتی در این بخش شده است.

انتهای پیام
captcha