کمپین صهیونیستی: تیم مراکش قوانین فیفا را نقض کرده است
کد خبر: 4106919
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

کمپین صهیونیستی: تیم مراکش قوانین فیفا را نقض کرده است

یک گروه انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی مدعی شده که تیم ملی فوتبال مراکش با حمایت از فلسطین و اهتزاز پرچم این کشور، قوانین فیفا را نقض کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مانیتور، یک گروه بدنام طرفدار اسرائیل به اهتزاز پرچم فلسطین توسط تیم فوتبال مراکش در جام جهانی 2022 قطر اعتراض کرد.

گروه وکلای بریتانیایی برای اسرائیل (UKLFI) مستقر در لندن در نامه‌ای به خورخه پالاسیو، رئیس کمیته انضباطی فیفا، این کشور شمال آفریقا را به «نقض قوانین فیفا» متهم کرد.

UKLFI از پالاسیو خواست تا تحقیقات فوری را در این زمینه آغاز کند و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی در مسابقات بعدی این تیم اعلام کند.

UKLFI ادعا می‌کند که مراکش ماده 11.2 قانون انضباطی فیفا را نقض کرده است که می‌گوید هر کسی که از یک رویداد ورزشی برای تبلیغات غیر ورزشی استفاده کند می‌تواند مشمول اقدامات انضباطی شود. مراکش همچنین به نقض چندین قانون انضباطی دیگر متهم شده است.

پرچم فلسطین در طول مسابقات قطر در همه جا حضور داشته است. رنگ‌های قرمز، سفید، سیاه و سبز پرچم فلسطین را می‌توان در استادیوم‌ها، بازارها، رستوران‌ها و مترو مشاهده کرد. کشورهای عربی و آفریقایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند نیز پرچم فلسطین را در کنار پرچم ملی خود برافراشته‌اند.

مراکش هر پیروزی را با برافراشتن پرچم فلسطین جشن گرفته است. پرچم قطر نیز توسط بازیکنان مراکش برافراشته شده است، اما به نظر می‌رسد UKLFI در شکایت خود به فیفا هیچ اعتراضی به آن نداشته باشد.

گروه لابی طرفدار اسرائیل به دلیل حمایت از رژیم آپارتاید بدنام شده است. در یکی از کمپین‌های متعدد خود، UKLFI یک هیئت بررسی را برای اصلاح کتاب درسی خود در مورد اسرائیل و فلسطین تحت فشار قرار داد. این اصلاحات به عنوان تبلیغات اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت و کتاب درسی پس گرفته شد.

رابطه UKLFI با گروه‌های راست افراطی اسرائیلی نیز باعث نگرانی در میان یهودیان بریتانیایی شده است. آنها در سال 2019 از سیاستمداران حامی این گروه خواستند به دلیل برگزاری یک رویداد بحث برانگیز با یک گروه راست افراطی طرفدار شهرک‌نشینان اسرائیلی استعفا دهند.

انتهای پیام
captcha