تمدید سه ماهه ویزای عمره و تقویت گردشگری در عربستان
کد خبر: 4106972
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

تمدید سه ماهه ویزای عمره و تقویت گردشگری در عربستان

فراهم‌شدن امکان سفر عمره‌گزاران به سایر شهرهای عربستان، افتتاح نسخه ترکی تارنمای ثبت نام عمره و شایعات درباره لغو شرط سنی برای اعزام به حج امسال از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به حج و عمره است.

به گزارش ایکنا به نقل از عاجل، عبدالرحمن بن فهد، معاون وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفت: ما برای ارتقا و بهبود تجربه عمره‌گزاران در طول سفر عمره آنها به سرزمین وحی تلاش می‌کنیم.

بن فهد گفت: در حال حاضر عربستان سعودی مملو از اماکن دیدنی و رویدادهایی است که تجربه زیارت زائر را در طول اقامت خود در این کشور غنی می‌کند، بنابراین پس از انجام مناسک، زائر می‌تواند از تمدید ویزا به مدت سه ماه بهره‌مند شود و از شهرهای مختلف عربستان بازدید کند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در شهریور سال 1397 از تصمیم این كشور برای صدور اجازه سفر به سایر شهرها برای عمره‌گزاران خبر داده و گفته بود که عمره‌گزاران می‌توانند با دریافت روادید 30 روزه علاوه بر انجام مناسک عمره، به هر یک از شهرهای دیگر كشور سفر كنند. اما با شیوع کرونا اجرای این تصمیم به حالت تعلیق درآمد.

پیش از آن بر اساس یك سنت دیرین عمره‌گزاران تنها امكان سفر به شهرهای مكه مكرمه و مدینه منوره را داشتند. این تصمیم عربستان در راستای افزایش شمار عمره‌گزاران این كشور صورت می‌گیرد.

عربستان سعودی در چارچوب برنامه چشم‌انداز 2030 خود تلاش می‌كند با کاستن از میزان وابستگی به درآمدهای نفتی و تنوع‌بخشیدن به اقتصاد، صنعت گردشگری خود را نیز توسعه دهد.

وزارت حج و عمره عربستان روز یکشنبه گذشته اعلام کرد، از ابتدای موسم عمره در سال ۱۴۴۴ هجری قمری، چهار میلیون روادید عمره برای تمامی زائران صادر شده است.

افتتاح نسخه ترکیه‌ای تارنمای نسک

در همین حال در حاشیه‌ سفر توفیق بن فوزان الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی به  ترکیه و دیدار با مقامات این کشور، نسخه‌ ترکی‌زبان پایگاه الکترونیکی «نسک» به نشانی «nusuk.sa/tr» ‌برای خدمات‌رسانی به شهروندان ترک‌زبان افتتاح شد.

عربستان سعودی می‌گوید که نسخه‌ ترکی‌زبان این پایگاه در راستای تلاش این کشور برای تسهیل سفر زائران سراسر جهان به عربستان سعودی و انجام آسان و آرام مناسک وفق چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی و با همکاری سازمان گردشگری عربستان سعودی افتتاح شده است.

پایگاه نسک بسته‌های خدماتی متعددی را برای زائران عمره‌گزارن در نظر گرفته است که افراد می‌توانند از طریق آن روادید و مجوزهای لازم را دریافت کرده و بسته‌های مناسب را انتخاب کنند.‌

لغو شرط سنی برای اعزام حجاج

ابراهیم الشائبی، وزیر امور دینی تونس هم مدعی شد که شرط سنی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در سال ملغی شده و برخی دیگر از مقررات مربوط به سال گذشته هم برداشته شده است.

وزیر تونسی در گفت‌وگو با رادیو «شمس اف ام» با بیان اینکه ثبت نام از شهروندان تونسی برای تشرف به حج از 18 نوامبر تا 18 دسامبر انجام می‌شود، گفت: تعداد حجاج تونسی در حدود 11 هزار نفر و بیش از دو برابر حجاج اعزام‌شده در سال قبل است.

هنوز مقامات سعودی خبری رسمی درباره لغو شرط سنی برای اعزام به حج امسال منتشر نکردند.

عربستان سال گذشته تحت تأثیر کرونا حضور زائران بالای ۶۵ سال را در حج امسال ممنوع کرده بود.

انتهای پیام
captcha