روش جدید اخذ ویزای عمره اعلام شد
کد خبر: 4108154
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
از سوی عربستان؛

روش جدید اخذ ویزای عمره اعلام شد

وزارت حج و عمره عربستان سعودی از تسهیلات جدید برای اخذ ویزای عمره با ارزان‌ترین قیمت و ساده‌ترین روش خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج اونلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که در راستای ارائه تسهیلات زیارت خانه خدا به مسلمانان در کشورهای مختلف جهان این امکان برای همه شهروندان سعودی وجود دارد دوستان خود را برای انجام عمره به این کشور دعوت کنند.

این وزارتخانه با توضیح درباره امتیازات «ویزای شخصی» که به شهروندان عربستان امکان می‌دهد دوستان خود را برای انجام عمره به عربستان دعوت کنند، تأکید کرد: مزایای ویزای شخصی در امکان ارسال بیش از یک درخواست برای چندین مهمان به‌طور همزمان و ورود مهمانان برای چندین بار یا برای یک بار به عربستان سعودی و صدور ویزا برای یک یا چند سفر است.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی تأکید کرد: در قالب این ویزا، مهمانان می‌توانند علاوه بر انجام مناسک عمره و زیارت مسجد النبی از اماکن دینی و آثار تاریخی هم دیدن کرده و سفرهای گردشگری به تمام مناطق و شهرهای کشور عربستان سعودی داشته باشند.

اعتبار ویزای شخصی برای یک سفر هم تا 90 روز با همان مدت اقامت 90 روز است در حالی که اعتبار ویزای چند بار سفر، 365 روز و مدت اقامت 90 روز است.

وزارت خارجه عربستان سعودی هم اعلام کرده است که برای افراد مقیم عربستان، درخواست ویزای شخصی برای مهمان از طریق مراحل الکترونیکی آسان و راحت در وب‌سایت پلت‌فرم «التأشیرات» ممکن خواهد بود.

این وزارتخانه گفت که متقاضیان با مراجعه به بخش ارائه خدمات به افراد در پلتفرم التأشیرات، اطلاعات شخصی را تکمیل و با تعهدات لازم در خصوص آن موافقت کنند تا این درخواست مورد بررسی قرار گیرد و سپس مدرک ویزای سفر شخصی صادر شود که از طریق سرویس استعلام درخواست دعوت در همین پلتفرم قابل مشاهده است.

عربستان سعودی همچنین می‌گوید که به دنبال سفر وزیر حج و عمره این کشور به ترکیه، بسته تسهیلاتی را برای تُرک‌هایی که مایل به سفر به عربستان یا انجام عمره هستند، از جمله صدور ویزای الکترونیکی ظرف دو روز را راه‌اندازی کرده است.

سازمان گردشگری عربستان سعودی در نشستی که به منظور معرفی خدمات نوین خود در حوزه گردشگری در استانبول ترکیه برگزار کرده بود از امکان ورود ترک‌ها به عربستان سعودی از طریق ویزای توریستی صادر شده توسط سفارت یا کنسولگری ریاض در ترکیه خبر داد.

بر اساس آنچه روزنامه سعودی الوئام منتشر کرده است، صدور ویزا تنها از طریق شرکت‌های گردشگری و مسافرتی معتبر در آنکارا و درج شده در سایت وزارت امور خارجه عربستان ظرف دو روز امکان‌پذیر است.

عربستان همچنین به تُرک‌های مقیم ایالات متحده، بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا یا دارندگان ویزای این کشورها یا ویزای شینگن این امکان را می‌دهد که پس از ورود به فرودگاه‌های بین‌المللی عربستان، ویزا دریافت کنند.

عربستان سعودی همچنین پلتفرم نسک را به اتباع ترکیه اختصاص داده است تا بتوانند به راحتی ویزای عمره را صادر کنند.

فهد حمیدالدین، عضو شورای اداری سازمان گردشگری عربستان سعودی هم در نشست استانبول گفته که این کشور تلاش می‌کند همه تسهیلات را برای زائران مکه مکرمه و مدینه منوره فراهم کند.

این نشست با مشارکت بیش از 50 شریک در حوزه گردشگری عربستان سعودی و طرف‌هایی دولتی و تعدادی از شرکت‌های عامل در حوزه گردشگری از شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و ... برگزار شد.

در این نشست چند توافقنامه راهبردی بین عربستان با شرکت‌های مسافربری و گردشگری ترکیه به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha