توطئه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رقم خورد
کد خبر: 4107172
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
یادداشت

توطئه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رقم خورد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد در یادداشتی به‌مناسبت حذف ایران از کمیسیون زن در سازمان ملل آورده است: بررسی مجموعه مقررات فقه اسلام و حقوق ایران روشنگر این است که نه تنها عدالت حقوقی میان جامعه زنان و مردان حکمفرماست؛ بلکه قانون‌گذار به‌صورت کاملا جانبدارانه جامعه زنان را مورد حمایت ویژه قرار داده است.

ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزدحجت‌الاسلام ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در راستای حذف ایران از کمیسیون زن در سازمان بین‌الملل در تاریخ ۲۳ آذرماه و در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) یادداشتی در اختیار ایکنای یزد قرار داده است که در ادامه می‌خوانید: 

با تلاش غیرقانونی ایالت متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران با 29 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حذف شد. بر طبق اعلام رسمی حقوقدانان بین‌المللی به رأی گذاشتن اخراج یک کشور از یک کمیسیون بین‌المللی تا به حال سابقه نداشته و می‌تواند به‌عنوان یک بدعت، تبعات حقوقی سنگینی برای سایر اعضا داشته باشد.

بررسی مجموعه مقررات فقه اسلام و حقوق ایران روشنگر این است که نه تنها عدالت حقوقی میان جامعه زنان و مردان حکمفرماست؛ بلکه قانون‌گذار به‌صورت کاملا جانبدارانه جامعه زنان را مورد حمایت ویژه قرار داده است. برخلاف رویکرد فمینیسم کمیت و کیفیت مقررات اسلام تا حدی است که حتی احتمال تبعیض جنسیتی در اسلام به نفع زنان به ذهن متبادر می‌شود.

بهره‌مندی از حقوق مطالبه نفقه، مهریه، جهیزیه، اجرت‌المثل ایام زوجیت، اجرت رضاع و شیردهی، نحله، متاع به معروف، اولویت در حضانت اطفال، امکان الزام مرد به داشتن فرزند، حق تقدم در دریافت مهریه و نفقه نسبت به سایر طلبکاران و عدم تکلیف در خصوص شرکت در جنگ، نماز جماعت، انجام وظایف خارج از منزل و انجام خدمت عمومی از جمله امتیازات ویژه‌ای هستند که در اسلام و حقوق ایران، تنها به جامعه زنان اختصاص یافته است.

همچنین اسلام بنیان برتری‌طلبی‌های قومی، نژادی، جنسی و مالی را ویران کرد و تمام انسان‌ها از مرد و زن، غنی و فقیر، عرب و عجم، سیاه و سفید، و زشت و زیبا را در یک صف قرار داد. در نگاه اسلام، زن و مرد باید هدف مشترکی که همان رسیدن به اوج قله کمال انسانی است، را دنبال کنند و به‌منظور دستیابی به این هدف، هر دو به یک میزان توانمند هستند و تفاوت جنسیت‌ها که لازمه خلقت است، نه نقشی در ایجاد یا افزایش این استعداد و توانمندی دارد و نه نقشی در ارزش‌گذاری دینی. پس نه کمال زن در این است که جایگاهی مثل جایگاه مرد داشته باشد و نه بر مردان روا است که بر جنسیت مردانه خود ببالند.

از نظر مکتب اسلام:

  1. زن، مظهر و نماد جمال و ظرافت و سکونت است.
  2. زن، مایه آرامش مرد و مرد، تکیه‌گاه و مسئول و سرپرست زن است.
  3. تقرب به خدا، بهره‌مندی از نتیجه عمل صالح، پا نهادن در مسیر سلوک در گرو جنسیتی خاص نیست.
  4. تفاوت‌های زن و مرد در احکام، از روی ظلم و مردسالاری نیست، بلکه برخاسته از مسئولیت بیشتر مرد و وظیفه فزون‌تر او در قبال خانواده و جامعه است.

حال فرهنگ غرب با تسلط بر امکانات مادی و مراکز ارتباطی و اطلاعاتی به‌طور خاص در اغتشاشات اخیر سعی در تحمیل الگوی ناقص خویش بر ملت ایران دارد. آنان که هنوز از سودمندی دستاوردهای خویش مطمئن نیستند و از درون دچار چالش‌های عمیق و فراگیر شده‌اند، به تهاجم فرهنگی بر علیه کشورهای دیگر دست زده‌اند. از این رو ضروری است در دورانی که به «جاهلیت مدرن» موسوم گشته با معرفی دقیق شخصیت و جایگاه زن در ایام شهادت بانوی اخلاق و ایمان، حضرت زهرا (س)، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف عالی اسلام برداریم.

انتهای پیام
captcha