استقبال حماس از رأی سازمان ملل درباره منابع طبیعی فلسطین
کد خبر: 4107227
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

استقبال حماس از رأی سازمان ملل درباره منابع طبیعی فلسطین

جنبش حماس از رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره به رسمیت شناختن حق حاکمیت فلسطین بر منابع طبیعی خود استقبال کرد و خواستار اقدام این سازمان در عملی شدن این قطعنامه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با موافقت اکثریت اعضا تصویب کرد که بر حاکمیت همیشگی مردم فلسطین بر منابع طبیعی این کشور تأکید می‌کند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد این قطعنامه با 159 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع به تصویب رسید؛ رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا، کانادا، چاد، مارشال، میکرونزی، نائورو و پالو با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند.
این قطعنامه تنها یک ماه پس از قطعنامه پیشین سازمان ملل متحد به نفع فلسطین به تصویب رسیده که 98 کشور حاضر در نشست کمیته مسائل ویژه سیاسی و پایان دادن به استعمار در 77 امین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آن رأی موافق داده و 17 کشور با آن مخالفت و 52 کشور رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه خواستار رسیدگی به تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت در دادگاه‌های بین‌المللی و اشغال طولانی مدت اراضی فلسطینی و شهرک‌سازی شده است.

همچنین سازمان ملل متحد در دو هفته گذشته نیز قطعنامه‌هایی به نفع فلسطین به تصویب رسانده که با موافقت اکثریت اعضا مواجه شده است؛ 141 کشور عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه مربوط به شهرک‌های اسرائیلی در اراضی فلسطین اشغالی از جمله قدس رأی موافق داده و تنها 7 کشور با آن مخالفت کرده و 21 کشور رأی ممتنع دادند.

همچنین قطعنامه ارائه کمک به آوارگان فلسطینی به تصویب 157 کشور رسیده و 10 کشور دیگر به آن رأی ممتنع دادند و در این میان تنها رژیم صهیونیستی با تصویب آن مخالفت کرد.

در همین حال، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس از رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حق حاکمیت فلسطین بر منابع طبیعی خود استقبال و تأکید کرد: از سازمان ملل و همه کشورها می‌خواهیم که این قطعنامه را با اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای جلوگیری از سرقت منابع طبیعی ما و به رسمیت شناختن حق آزادی و تعیین سرنوشت مردم ما عملی کنند.

انتهای پیام
captcha