گزارش سازمان ملل از جنایات رژیم صهیونیستی در سال 2022
کد خبر: 4107375
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

گزارش سازمان ملل از جنایات رژیم صهیونیستی در سال 2022

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی مبنی بر شهادت 150 فلسطینی از جمله 33 کودک از ابتدای سال 2022 به دست نظامیان صهیونیست این سال را مرگبارترین سال برای فلسطینیان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر از ابتدای سال جاری تاکنون 150 فلسطینی از جمله 33 کودک را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.

روز گذشته دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بیانیه‌ای از 3 کارشناس این نهاد منتشر کرد که در آن تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال 2022 ذکر شده است.

دوشنبه هفته گذشته نیز وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری بیش از 52 کودک را به شهادت رسانده است.

برخی از این کودکان به طور مستقیم از سوی نظامیان صهیونیست و برخی نیز در نتیجه حملات شهرک‌نشینان ویا بر اثر سهل‌انگاری پزشکی از جانب صهیونیست‌ها در مداوای مجروحین به شهادت رسیده‌اند.

کارشناسان سازمان ملل گسترش خشونت شهرک‌نشینان و استفاده از خشونت نظامی از سوی نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی در سال 2022 را محکوم و این سال را مرگبارترین سال از نوع خود در سال‌های اخیر توصیف کرده‌اند.  

این بیانیه توسط فرانچسکو آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی از سال 1967 و موریس تیبال باینز، گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی یا خودسرانه و کلمنت فولی، گزارشگر ویژه در زمینه آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز امضا شد.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه خود افزودند: به اسرائیل یادآوری می‌کنیم که تا زمان برچیده شدن اشغال غیرقانونی، باید با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ عنوان افراد محافظت‌شده رفتار شود، نه دشمن یا تروریست.

شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در خانه‌های خود و کودکان در راه مدرسه حمله می‌کنند. آن‌ها همچنین اموال فلسطینیان را تخریب می‌کنند، باغ‌های زیتون را می‌سوزانند و مردم را بدون ترس از هرگونه مجازاتی به وحشت می‌اندازند.

انتهای پیام
captcha