فراخوان حماس برای حضور گسترده در مسجدالاقصی
کد خبر: 4107328
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

فراخوان حماس برای حضور گسترده در مسجدالاقصی

سخنگوی حماس در قدس حضور گسترده مردم فلسطین در مسجدالاقصی را به منظور خنثی کردن توطئه‌های اشغالگران در عید یهودی هنوکا (جشن نور) خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمد حماده، سخنگوی حماس در قدس از مردم فلسطین خواست تا به منظور مقابله با توطئه‌های اشغالگران در روز یک‌شنبه مصادف با عید یهودی هنوکا، در مسجدالاقصی به شکل گسترده حضور یابند. این جشن 8 روز ادامه خواهد داشت.

شهرک‌نشینان صهیونیست از چند هفته پیش به بهانه این جشن‌ها، اقدام به فراخوان گسترده طرفداران خود برای حضور در مسجدالاقصی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود روز یک‌شنبه شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست برای برپایی جشن یهودی هنوکا و ادای مناسک تلمودی که همراه با رقص و آوازهای یهودی ویژه است، در صحن‌های مسجدالاقصی حضور یابند. شمعدان هفت شاخه اصلی این جشن هم اکنون در میدان براق برافراشته شده است.

حماده تأکید کرد: مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی که با حمایت رسمی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، مستلزم حضور گسترده مردم قدس، سرزمین‌های اشغالی 1948 و کرانه باختری است.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این اقدامات خلاف قانون دانست و تأکید کرد مردم ما تاکنون با مقاومت خود دشمن را ناامید کرده‌اند و در مقابله با این اقدام تحریک‌آمیز میدان را خالی نخواهند کرد و دشمن این بار نیز قدرت مردم ما در مقابله با اشغالگران را خواهد دید.

حماده گفت: تلاش‌های دیوانه‌وار صهیونیست‌ها برای افزایش شهرک‌سازی در قدس، مقاومت مردم در برابر این اقدامات را تشدید خواهد کرد و مردم ما در برابر سعی برای مصادره اراضی خود و تحویل آن به شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکت نخواهند نشست.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهادات شرکت‌های املاک صهیونیستی طی سه ماه گذشته برای تخلیه منازل شهروندان و آغاز ساخت حدود 1400 واحد مسکونی در قدس جنایتی است که باید متوقف شود، از مردم فلسطین خواست در برابر این تجاوز صهیونیست‌ها علیه سرزمین و مقدسات خود مقابله کنند.

پیش‌بینی می‌شود مسجدالاقصی در عید یهودی هنوکا، شاهد تعرض بیشتر از جانب صهیونیست‌هایی باشد که همواره در تلاش برای یهودی‌سازی این مکان مقدس و اجرای طرح تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در آن بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha