کشورهای اسلامی برای دفاع میدانی از مسجد الاقصی وارد عمل شوند
کد خبر: 4105621
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
مسئول کمیته عالی اسلامی در قدس:

کشورهای اسلامی برای دفاع میدانی از مسجد الاقصی وارد عمل شوند

مسئول کمیته عالی اسلامی در قدس ضمن دعوت از فلسطینیان برای تحصن در مسجد الاقصی برای دفاع از آن در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی گفت: کشورهای اسلامی برای دفاع میدانی از مسجد الاقصی وارد عمل شوند.

به گزارش ایکنا، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی و رئیس کمیته عالی اسلامی در بیت المقدس با هشدار نسبت به تشدید خطر صهیونیست‌ها برای قدس اشغالی بر آمادگی ملت فلسطین برای مقابله با هر گونه تعرض به مسجد الاقصی تأکید کرد.

رهبران کابینه راست و افراطی آتی رژیم صهیونیستی این روزها از گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌ها برای تسلط بر مسجد الاقصی و تقسیم آن می‌گویند؛ علاوه بر اینکه برای آواره ساختن بیشتر فلسطینیان در مناطق اشغالی 1948 و تخریب خانه‌ها و شهرهایشان برنامه دارند.

شیخ صبری در گفت‌وگو با عربی21 درباره خطر کابینه آتی به رهبری بنیامین نتانیاهو برای قدس و وضعیت مسجد الاقصی گفت: ما کاری نداریم چه کابینه‌ای در اسرائیل روی کار می‌آید. همه آنها خط واحد و یک راهبرد خصمانه نژادپرستانه و مشخص را دنبال می‌کنند.
این مسئول فلسطینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها به هر طریقی به دنبال دستیابی به مسجد الاقصی هستند، گفت: راه‌هایی که رژیم اشغالگر برای دستیابی به این هدف دنبال می‌کند، شاید بین یک کابینه با کابینه دیگر آن متفاوت باشد؛ اما هدف خصمانه آنها یکی است. ما از روش‌های خصمانه آنها آگاهیم.

وی بر اهمیت و ضرورت عزیمت فلسطینیان به سمت مسجد الاقصی و تحصن در آنجا تأکید کرد و گفت: هرگز اجازه تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی را نمی‌دهیم. ما آماده‌ایم تلاش کسانی را که به دنبال تعرض به مسجد الاقصی هستند و در راس آن ایتمار بن غفیر، عضو افراط‌گرای کنست را خنثی کنیم.

شیخ صبری خطرناک‌ترین طرح مقامات رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی را طرح یهودی‌سازی و عملی کردن زیاده‌خواهی‌های خود در آنجا خواند و گفت این رژیم با روی کار آوردن عناصر افراطی‌تر در انتخابات اخیر کنست می‌خواهد توطئه‌های خود را علیه قدس سریع‌تر پیش ببرد.
وی با بیان اینکه جامعه کنونی صهیونیست‌ها در حال حاضر به سمت افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم متمایل است، گفت: از همین روست که یک کابینه تروریسم افراط گرا هم در حال تشکیل است؛ اما ما می‌توانیم با همه این نقشه‌های خصمانه آنها مقابله کنیم.

این مسئول فلسطینی راه رفع خطرها علیه قدس و مسجد الاقصی را میدانی دانست و گفت: این تکلیف ماست و هر کسی از کشورهای عربی و اسلامی که می‌تواند کمک کند پیش بیاید و هر کسی که نمی‌تواند که ما روی آن حساب نمی‌کنیم.

بن غفیر به تازگی در گفت‌وگو با شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود: یهودیان باید مسجد الاقصی را با مسلمانان تقسیم کنند. او گفته بود که مخالف این است که یهودیان فقط چند ساعت بتوانند وارد مسجد الاقصی شوند و بیشتر اوقات روز به مسلمانان اختصاص داشته باشد.

وی که انتظار می‌رود کرسی وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را در کابینه آتی نتانیاهو تصاحب کند، گفته بود که تشکیلات خودگردان را منحل  و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به اسرائیل ملحق می‌کند و فلسطینیان را رها خواهد کرد تا خودشان بدون هیچ امتیاز و قدرتی امور خودشان را عهده دار شوند.

انتهای پیام
captcha