حضور بیش از 70 هزار نفر در نماز جمعه امروز مسجدالاقصی
کد خبر: 4107394
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

حضور بیش از 70 هزار نفر در نماز جمعه امروز مسجدالاقصی

با وجود موانع گسترده ایجاد شده از سوی نظامیان صهیونیست، امروز بیش از 70 هزار نفر نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از صفا، با وجود برپایی ایست و بازرسی‌های متعدد از سوی نظامیان صهیونیست، ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران فلسطینی امروز خود را به مسجدالاقصی رساندند و نماز جمعه را با شکوه هرچه تمام‌تر در این قبله نخست مسلمانان اقامه کردند.

صبح امروز نظامیان صهیونیست برای جلوگیری از ورود هزاران فلسطینی از کرانه باختری به قدس، ایست و بازرسی‌های متعدد را در جاده‌های منتهی به قدس ایجاد کرده بودند.

اداره اوقاف اسلامی قدس حضور 70 هزار نمازگزار را در نماز جمعه مسجدالاقصی تأیید کرد.

شیخ محمدحسین خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های خود تأکید کرد: در مسجدالاقصی جایی برای غیرمسلمانان نیست و این موضوع با توجه به نص قرآن و سنت نبوی برای ما روشن است.  

وی تصریح کرد: قدس و مقدسات آن امانتی الهی و عهدی است که مسلمانان با پیروی از کلام پیامبر (ص) هیچ‌گاه نسبت به آن خیانت نخواهند کردند.

به گفته شیخ محمد حسین، مقامات رسمی رژیم اشغالگر و گروه‌های افراطی هر از گاهی به شکلی بیهوده تلاش می‌کنند تا واقعیت جدیدی را بر وضعیت مسجدالاقصی تحمیل کنند و گروه‌های افرای نیز تلاش دارند تا جایگاه و رسالت این مسجد بزرگ را تغییر دهند، حال آنکه هر مسلمانی در هرجای جهان با تکیه بر ایمان خود یقین دارد که مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان بوده و آن‌ها هیچ‌گاه حاضر به تقسیم این موقعیت نخواهند شد.

وی تأکید کرد ما هر گونه تجاوز به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مسجد را از سوی نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست را قاطعانه رد می‌کنیم.   

حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از مردم فلسطین

به گزارش الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک امروز جمعه با اکثریت قاطع به قطعنامه‌ای رأی داد که از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت حمایت می‌کند. در مقابل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  گفت که تنها با دادن خودمختاری بدون حق حاکمیت و اختیارات امنیتی به فلسطینیان موافقت خواهد کرد.  

ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این قطعنامه در جریان نشست عادی مجمع و با رأی موافق 168 کشور تصویب شد و تنها چاد، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو و ایالات متحده آمریکا به آن رأی منفی داده و 9 کشور نیز از رأی دادن خودداری کردند.  

المالکی افزود: حمایت قاطع از این قطعنامه پاسخی طبیعی به تلاش‌ها برای تضعیف حق تعیین سرنوشت فلسطین و مقابله علنی با جنایات اسرائیل است.

وی از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین بر عهده بگیرند و در مقابل اشغالگری اقدامات عملی انجام دهند. ‌

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری با اکثریت آرا به 5 قطعنامه به نفع فلسطین به‌ویژه در موضوع آوارگان رأی داد.

با این حال این رأی الزام‌آور نیست و سازمان ملل به دلیل حمایت همه‌جانبه آمریکا در شورای امنیت از رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ اقدام مؤثری در مسئله اشغال فلسطین انجام نداده است.  

انتهای پیام
captcha