فریب تخفیف‌های دروغین شب یلدا را نخورید
کد خبر: 4107493
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
دانستنی‌های سایبری/ ۷

فریب تخفیف‌های دروغین شب یلدا را نخورید

پلیس فتا در رابطه با تخفیف‌های شب یلدا هشدار داد و تأکید کرد: شهروندان فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی را نخورند.

فریب تخفیفات دروغین شب یلدا را نخوریدبه گزارش ایکنا؛ مجرمان سایبری از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، گاهی به بهانه مناسبت‌های دینی، مذهبی و یا آیینی در فضای مجازی سعی می‌کنند با پیام تبلیغاتی نظر کاربران را به خود جلب و سوء استفاده کنند. یکی از این آیین‌ها، شب یلداست.

در چنین مناسبت‌هایی مجرمان با ترفندهای مختلف مانند تخففیف‌های ویژه شب یلدا و خرید آسان سعی در کلاهبرداری از شهروندان دارند. این کلاهبرداران با ارسال پیام‌های اغواکننده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

در این راستا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد: با نزدیک شدن به شب یلدا، بسیاری از شهروندان برای تهیه مایحتاج و خرید‌های متناسب با این شب از فضای مجازی استفاده می‌کنند که در این بین بسیاری از مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های دروغین و تخفیفات چشمگیر، سعی در جذب و فریب مردم دارند.

از این رو تأکید می‌شود؛ شهروندان فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج بی‌نظیر، تخفیف ویژه شب یلدا، قیمت‌های باورنکردنی و... را نخورند و برای خرید‌های آنلاین صرفاً از فروشگاه‌های اینترنتی رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

انتهای پیام
captcha