انتقاد جبهه عمل اسلامی لبنان از اقدامات علیه مراکز قرآنی در هلند
کد خبر: 4107517
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

انتقاد جبهه عمل اسلامی لبنان از اقدامات علیه مراکز قرآنی در هلند

جبهه عمل اسلامی لبنان با ابراز تأسف، انتقاد عمیق خود را از تصمیم وزیر آموزش و پرورش هلند برای ایجاد محدودیت بر مؤسسات آموزش و حفظ قرآن در مساجد این کشور، اعلام کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از المنار، جبهه عمل اسلامی لبنان از اقدام وزارت آموزش و پرورش هلند برای ارائه پیشنویس قانونی که درخواست اعمال کنترل و محدودیت علیه مؤسسات آموزشی خارج از حیطه نظارت خود را مطرح می‌کند، به شدت انتقاد کرد. مراکز آموزش و حفظ قرآن در مساجد هلند از جمله مهم‌ترین مراکزی است که در این پیش‌نویس به آن اشاره شده است.

جبه عمل اسلامی لبنان با اشاره به این‌که وزیر آموزش و پرورش هلند به صراحت اعلام کرد که بنا به ادعای وی، هدف این پروژه مبارزه با افکار غیر دموکراتیک در این مؤسسات و تخصیص خط تماس برای دریافت شکایات والدین در خصوص این مؤسسات آموزشی است، تصریح کرد: این تصمیم مغایر با اصول آزادی عقیده و بیان در هلند است از طرفی با توجه به قانون اساسی هلند که بر سکولار بودن دولت این کشور و عدم دخالت آن در امور مؤسسات مذهبی مختلف تأکید دارد، اجرایی کردن این پیشنویس امکان‌پذیر نیست.

این جبهه بر همبستگی خود با سازمان‌های اسلامی در هلند و حق آنها برای طرح شکایت قضایی علیه وزیر آموزش و پرورش این کشور برای دخالت وی در سبک زندگی مسلمانان، حق عبادت و به ویژه حق آنها برای آموزش و حفظ قرآن کریم در مساجد تأکید کرد. جبهه عمل اسلامی لبنان تأکید کرد: عقاید غیر دموکراتیک ادعایی از سوی وزیر آموزش و پرورش هلند در اسلام وجود ندارد؛ زیرا اسلام دینی مبتنی بر فطرت انسان بوده و بر رفتار اخلاقی، زندگی همراه با فضیلت، همزیستی و مشارکت برای خدمت به جامعه تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha