حزب‌الله: رجزخوانی پوشالی نتانیاهو در پذیرش توافق مرزها
کد خبر: 4107695
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

حزب‌الله: رجزخوانی پوشالی نتانیاهو در پذیرش توافق مرزها

به دنبال تغییر موضع نتانیاهو در قبال توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، مواضع پیشین وی را رجزخوانی پوشالی ارزیابی کرد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: شیخ نعیم قاسم معاون، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در این باره اظهار کرد: اسرائیل غاصب فقط به دلیل شکست‌خوردن‌ها مستبد شده است و می‌بینیم که امروز از مقاومت که در نبردهای مختلف آن را مغلوب کرده، خوب حساب می‌برد.

وی درباره اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم نیز تأکید کرد: نتانیاهو سردسته تندروها پس از رجزخوانی‌های پوشالی‌اش به پذیرش توافق ترسیم مرزهای دریایی اذعان کرد؛ دیگران عبرت بگیرند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نتانیاهو اخیراً در مصاحبه با شبکه العربیه گفت این توافق که با میانجی‌گری آمریکا منعقد شده است را انکار نخواهد کرد.

نتانیاهو درحالی در مصاحبه با العربیه اعلام کرده است توافق با لبنان را انکار نخواهد کرد که پیشتر تهدید به لغو این توافق در آینده کرده و گفته بود این اتفاق به معنای تسلیم شدن اسرائیل در برابر حزب‌الله است.

توافق تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پنجم آبان در ساختمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یونیفل در منطقه ناقوره واقع در جنوب لبنان بسته شد.

این توافق پس از امضاشدن توسط رئیس جمهوری لبنان و نخست وزیر رژیم اسرائیل در قالب دو نامه جداگانه از طرف لبنان و رژیم اسرائیل به عاموس هوکشتاین، نماینده آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات طرفین سپرده شد.

این توافق که با موضع محکم مقاومت اسلامی و موضع متحد مقامات لبنانی به دست آمد، حقوق اقتصادی این کشور را از دست‌اندازی رژیم صهیونیستی مصون می‌دارد.

بر اساس این توافق، خط ۲۳ به عنوان مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی تعیین شده و میدان گازی قانا به طور کامل حق لبنان شناخته شده است، در مقابل، میدان گازی کاریش در شمال فلسطین اشغالی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha