برگزاری مراسم جشن روز همبستگی با مردم فلسطین در بیروت
کد خبر: 4106811
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

برگزاری مراسم جشن روز همبستگی با مردم فلسطین در بیروت

مجمع علماء المسلمین لبنان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین را با حضور نماینده سفیر جمهوری اسلامی ایران گرامی داشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، در مراسمی که به مناسبت روز همبستگی با ملت فلسطین در بیروت برگزار شده بود، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فلسطین تنها نیست، زیرا محور مقاومت، ملت‌های عربی و اسلامی، آزادگان جهان و جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماد مقاومت، از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: ایران بود که معادله را تغییر داد؛ منطقه به سمت توافق کمپ دیوید و دادن امتیازهای متعدد بود و کشورهای منطقه به فلسطینی‌ها فشار می‌آوردند تا از مقاومت در برابر اشغالگران جلوگیری کنند. در این برهه حضرت امام خمینی (ره) در بهمن 1357 با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران پیروز شد و اولین اقدام به نفع فلسطین، تأسیس سفارت فلسطین به جای سفارت اسرائیل بود.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هر کس مقاومت را بخشی از ساختار سیاسی یک کشور یا حزبی سیاسی از یک کشور بداند در اشتباه است؛ چرا که ما با دشمنی روبرو هستیم که فلسطین و بخش‌هایی از لبنان، سوریه، مصر و اردن را اشغال کرده است و چشمش به منطقه‌ای از نیل تا فرات است. این دشمن وارد بیروت شد و جز با مقاومت بیرون نیامد. این دشمن در منطقه ما ایجاد شد تا آینده نسل‌های ما، انتخاب‌های ما و فرهنگ ما را در منطقه محدود کند، تا استقلال، عزت و توسعه را از ما سلب کند. دشمن صهیونیستی نه تنها دشمن فلسطینیان، بلکه دشمن اعراب، مسلمانان، آزادگان و بشریت در سطح منطقه و جهان است.

انتهای پیام
captcha