آیت الله سیستانی: پیروزی قاطع بر داعش امکان پیگرد و مجازات عناصر این گروهک را ممکن کرد
کد خبر: 4108180
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
در دیدار با هیئتی از سازمان ملل

آیت الله سیستانی: پیروزی قاطع بر داعش امکان پیگرد و مجازات عناصر این گروهک را ممکن کرد

آیت الله سیستانی در دیدار با رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل در زمینه پیگیری جنایات داعش ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای آزادی زنان اسیر داعش در سوریه تأکید کرد که بدون پیروزی قاطع بر داعش مجازات عناصر باقیمانده آن ممکن نبود.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی شیعیان در عراق امروز دوشنبه، 28 آذر در دفتر خود، کریستین ریچر، رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل در زمینه پیگیری جنایات گروه تروریستی داعش(UNITAD) را به حضور پذیرفت.

دفتر مرجع عالیقدر دینی شیعیان در عراق در بیانیه اعلام کرد : در این دیدار آیت الله سیستانی شنوای توضیحات مختصر در مورد اقداماتی بود که تیم تحقیقات بین‌المللی در زمینه پیگیری جنایات داعش از بدو تأسیس بر اساس قطعنامه شماره (2379) شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2017 میلادی انجام داده است.

بر اساس بیانیه مذکور، آیت الله سیستانی در این دیدار با یادآوری پیروزی بزرگی که عراقی‌ها در مبارزه بزرگشان برای پاکسازی کشورشان از شر گروهک‌های تروریستی داعش به دست آوردند، از فداکاری‌های بزرگ فرزندان عراقی از رزمندگان قهرمان با عناوین مختلف آن در دستیابی به آن دستاورد بزرگ تاریخی تمجید و برای شهدای آرزوی رحمت الهی و برای مجروحان دعای خیر و سلامتی و تندرستی کرد.

مرجع عالیقدر دینی عراق تأکید کرد: بدون پیروزی قاطع بر داعش، تعقیب عناصر این گروهک تروریستی و مجازات آنها برای جنایاتی که علیه عراقی‌ها مرتکب شده‌اند، به‌ویژه جنایات قتل، اسارت، تجاوز جنسی و تخریب آثار باستانی عراق ممکن نبود.

آیت الله سیستانی در ادامه بر لزوم رعایت کامل عدالت در تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه تأکید کرد.

مرجع عالیقدر دینی شیعیان همچنین بر لزوم تلاش برای آزادی باقیمانده زنان ترکمن و ایزدی که اسیر داعش در سوریه هستند و همچنین بر لزوم اتخاذ گام‌های مؤثر در رسیدگی به قربانیان داعش به‌ویژه آوارگان و پناهندگان تأکید کرد.

آیت الله سیستانی در پایان برای کریستین ریچر و تیم او در انجام مأموریت خود آرزوی موفقیت کرد.

ریچر هم پس از این دیدار در نشستی خبری در نجف اشرف گفت: ما با درایت حضرت آیت الله العظمی امام سیستانی که دعوت به صلح و عدالت کردند رهنمون شدیم.

او دیدار با مرجع عالیقدر دینی شیعیان در عراق را مایه افتخار برای خود و هیئت همراه خواند و گفت: از ابتدای تأسیس تیم تحقیقات درباره جنایات داعش از رهنمودهای آیت الله سیستانی استفاده کردیم که همواره دعوت به صلح و عدالت کردند.

ریچر گفت: تیم ما معتقد است که همه قربانیان داعش حق دارند که جنایتکاران داعشی را بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب محاکمه کنند.

آیت الله سیستانی: پیروزی قاطع بر داعش امکان پیگرد و مجازات عناصر این گروهک را ممکن کرد/آماده

این مسئول کمیته تحقیقات سازمان ملل افزود: امیدواریم که با تلاش خود در مسیر آیت الله سیستانی در رد خشونت و جرایم کشتار جمعی پیش رویم. به هر روی ما نمی‌توانیم همه جوامعی را که از جرایم داعش رنج برده‌اند، فراموش کنیم. این جرایم داعش با هدف نابودی فرهنگ عراق و تنوع بافت اجتماعی آن بوده است.

انتهای پیام
captcha