اردوغان استوارنامه نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را دریافت کرد
کد خبر: 4110179
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

اردوغان استوارنامه نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را دریافت کرد

رئیس‌جمهور ترکیه استوارنامه سفیر جدید رژیم صهیونیستی در آنکارا را پس از چهار سال طی مراسمی رسمی در کاخ ریاست جمهوری دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، سپتامبر گذشته، وزارت امور خارجه ارژیم صهیونیستی پس از احیای روابط دیپلماتیک بین دو طرف، از انتصاب خانم «ایریت لیلیان» به عنوان سفیر این رژیم در آنکارا خبر داد. این در حالیست که پس از وخامت روابط دو طرف در سال ۲۰۱۸، این منصب به مدت ۴ سال خالی بود.

لیلیان یک دیپلمات است که نقش کلیدی در عادی‌سازی روابط بین آنکارا و تل آویو داشته است و از فوریه ۲۰۲۱ کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا بود.

گفتنی است ماه مارس گذشته، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی به دعوت اردوغان به ترکیه رفت و این اولین سفر یک رئیس‌جمهور صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۷ بود.

دو ماه بعد، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از سرزمین‌های اشغالی دیدن کرد و دو طرف خواستار گسترش روابط اقتصادی میان خود شدند و چاووش اوغلو مدعی شد این اشتباه است که عادی‌سازی با اسرائیل را خیانت به آرمان فلسطین بدانیم یا به پای این آرمان بگذاریم!

گفتنی است روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه در سال ۲۰۰۸ و پس از حمله این رژیم به نوار غزه رو به وخامت نهاد.

در سال ۲۰۱۰ در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای که بخشی از کاروان کمک‌های مردمی به سمت غزه بود و منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی ترکیه شد، روابط دو طرف متوقف شد.

اردوغان استوارنامه نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را دریافت کرد«ایریت لیلیان»، سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا

 

انتهای پیام
captcha