اعتراض به تخریب مناطق مسکونی مسلمان‌نشین در هند
کد خبر: 4110898
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

اعتراض به تخریب مناطق مسکونی مسلمان‌نشین در هند

مردم منطقه مسلمان‌نشین در اوتارکند به رأی دادگاه مبنی بر تخریب خانه‌های خود اعتراض و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Kashmiriyat، هزاران نفر در اوتاراکند هند در اعتراض به دستور دادگاه عالی این منطقه که از مقامات خواسته بود «متصرفان غیرمجاز» زمین‌های مجاورت ایستگاه راه آهن هالدوانی، منطقه‌ای با اکثریت مسلمان، را بیرون کنند، ‌اعتراض کردند.
بر اساس گزارش‌های خبری، دادگاه عالی دستور تخریب 4365 ساختمان و خانه را صادر کرده که اکثریت آنها متعلق به مسلمان است. تخریب بخشی از این منطقه مسکونی در میان اعتراض شدید مردم صورت گرفت.
7000 افسر پلیس و 15 گروه شبه نظامی در جریان این تخریب حاضر بودند.
روز چهارشنبه دبیرکل جمعیت علمای هند نیز به محل تظاهرات رفت و از معترضان حمایت کرد.
نایار کاظمی، رئیس ایالتی مجلس اتحاد المسلمین در اوتاراکند(AIMIM) در نامه‌ای به پوشکار سینگ دهمی، وزیر ارشد ایالت، در مورد تعدی اداره راه آهن به مناطق مختلف و تخریب بافت قدیمی این مناطق هشدار داد.
کاظمی اعلام کرد که بیش از 4500 خانواده دهه‌ها در اینجا زندگی کردند و امکاناتی مانند اتصالات برق را داشته و مالیات پرداخت کرده‌اند.
وی در این نامه می‌گوید: برای مصون ماندن هزاران خانواده از نابودی به دلیل این تصمیم یک جانبه، دولت باید طرف این خانواده‌های آسیب دیده را در برابر دادگاه عالی گرفته تا از بی‌خانمانی نجات یابند.
اوتاراکند یکی از ایالت‌های شمالی کشور هندوستان است که در نوامبر سال ۲۰۰۰ از هیمالایا و استان مجاور اوتار پرادش به عنوان بیست و هفتمین ایالت هندوستان جدا شد.

انتهای پیام
captcha