انتقاد کمیته آزادی ادیان آمریکا از آزار مسلمانان در هند
کد خبر: 4052813
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

انتقاد کمیته آزادی ادیان آمریکا از آزار مسلمانان در هند

کمیته آزادی ادیان آمریکا با انتقاد از وضعیت آزادی‌های مذهبی و آزار مسلمانان در دوره حاکمیت ملی‌گرایان هندو بر هندوستان، خواهان وضع تحریم‌های ویژه‌ای علیه دهلی‌ نو برای دفاع از اقلیت‌های مذهبی تحت تبعیض در این کشور شد.  

انتقاد کمیته آزادی ادیان آمریکا از آزار مسلمانان در هندبه گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، این سومین بار است که کمیته آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات‌ متحده درخواست می‌کند هند در فهرست «کشورهای مورد نگرانی خاص» قرار گیرد، توصیه‌ای که قبلاً دهلی‌ نو را خشمگین کرده بود و وزارت امور خارجه آمریکا نیز یقیناً آن را رد خواهد کرد.

این کمیته در گزارش سالانه خود که با هدف ارائه توصیه‌هایی به دولت منتشر می‌شود، نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت کشورهای جنوب آسیا ابراز کرد و از قرار گرفتن پاکستان در لیست سیاه وزارت خارجه حمایت کرد.

کمیته آزادی مذهبی آمریکا به حملات متعدد علیه اقلیت‌های مذهبی به‌ویژه مسلمانان و مسیحیان در هند در سال 2021، اشاره کرد. به گفته این کمیته، تنش‌ها ازآن‌روست که دولت نارندرا مودی، دیدگاه ایدئولوژیک خود مبنی بر تشکیل یک کشور هندو را از طریق سیاست‌های ضد اقلیت ترویج می‌کند.

در این گزارش تصریح شده است: شرایط آزادی مذهبی در هند به طور قابل‌ توجهی بدتر شده است.

همچنین علاوه بر عدم مجازات کمپین‌های تهدیدآمیز و خشونت‌های اوباش علیه اقلیت‌های مذهبی در سراسر هند، روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر نیز در این کشور دستگیر شده‌اند.

دولت هند در سال‌های گذاشته گزارش‌های مشابه این کمیته را به شدت رد کرده و آن را به جانب‌داری متهم کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مانند سلف خود، دونالد ترامپ، به دنبال تقویت روابط با هند در مواجهه با چین است.

انتظار می‌رود که بایدن و مودی ماه آینده در توکیو در حاشیه اجلاس چهارجانبه‌ای که ژاپن و استرالیا نیز در آن حضور دارند، دیدار کنند.

انتهای پیام
captcha