علامه مصباح عمار انقلاب اسلامی و ولایت بود
کد خبر: 4110980
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
رئیس جمهور:

علامه مصباح عمار انقلاب اسلامی و ولایت بود

حجت‌الاسلام و المسلمین رئيسی در دومین کنگره گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح‌ یزدی یادآور شد: علامه مصباح در عرصه فکر و اندیشه، اخلاق و فقه، هم مسائل را خوب می‌شناخت و هم خوب تبیین می‌کرد و از این رو می‌توان ایشان را عمار انقلاب اسلامی و عمار ولایت معرفی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه در دومین کنگره گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی، با تبیین شخصیت این عالم برجسته، فقه را دارای سه بعد فقه اکبر یعنی باورهای الهی، فقه اوسط یعنی علم نسبت به اخلاق فاضله و کریمه و فقه اصغر یعنی علم به احکام و بایدها و نبایدهای الهی دانست و افزود: علامه مصباح یزدی در حوزه فکر و اخلاق و عمل و شناخت احکام، فقیهی برجسته بود که اندیشه‌، گفتار و کردارش، جلوه فقه داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه تبیین شخصیت علمی و عملی آیت‌الله مصباح یزدی زمان‌شناسی و عمل به وظیفه را از دیگر ویژگی‌های این شخصیت برجسته دانست و گفت: علامه مصباح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با انکر منکرات که حکومت ستمشاهی بود، مبارزه می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز با همه وجود از اعرف معروفات که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است حمایت کرد.

ایستادگی مقابل انحراف و التقاط

رئیس جمهور با اشاره به عملکرد درخشان آیت‌الله مصباح یزدی در شناخت انحرافات و ایستادگی در مقابل انحراف و التقاط افزود: علامه مصباح یزدی در عرصه فکر و اندیشه، اخلاق و فقه، هم مسائل را خوب می‌شناخت و هم خوب تبیین می‌کرد و از این رو می‌توان ایشان را عمار انقلاب اسلامی و عمار ولایت معرفی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه علامه مصباح در حوزه جهاد تبیین هر آنچه را درست تشخیص می‌داد، بیان می‌کرد، تصریح کرد: ایشان به عنوان عمار انقلاب و ولایت و شهید سلیمانی به عنوان مالک اشتر انقلاب و ولایت در عرصه اعلام مواضع، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، شناخت و بسیج نیروها برای مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌گران به آنچه وظیفه خود تشخیص دادند، به درستی عمل کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای الگوگیری از شخصیت علامه مصباح‌یزدی اظهار کرد: ایشان از همان سال‌های پیش از پیروزی انقلاب به مسأله‌شناسی، حل مسأله و شناخت گره‌های ذهنی محافل علمی، دانشگاهی و حوزوی توجه داشتند و این برای طلاب، دانشمندان، فضلا و دانش‌پژوهان الگو می‌باشد.

تدوین نظام مسائل کشور

رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، مسئله‌شناسی، تدوین نظام مسائل و ارائه راهکار را از وظایف مسئولان مربوط هم در حوزه علمی و فرهنگی و هم حوزه اجرا و عمل دانست.

رئیس جمهور در ادامه توجه به نیاز جامعه و عمل به تکالیف دینی و انقلابی، بدون واهمه از فضا سازی‌ها و اتهام‌زنی‌ها را از دیگر ویژگی‌های برجسته آیت الله مصباح برشمرد و تصریح کرد: این تعریف درست و صحیح از یک چهره سیاسی است و بر این اساس طلبه سیاسی و دانشجوی سیاسی کسی است که اول جامعه را بشناسد، دوم نیاز جامعه را به خوبی درک کند و سوم آماده خطرپذیری، مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش باشد.

انتهای پیام
captcha