آماده مقابله با ائتلاف متجاوز یمن هستیم
کد خبر: 4111311
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد:

آماده مقابله با ائتلاف متجاوز یمن هستیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با اشاره به ضرورت وحدت مردم یمن، بر آمادگی برای مقابله با متجاوزان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تأکید کرد که بر اساس مسئولیت ملی، همه مردم این کشور باید برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی در همه استان‌های این کشور متحد باشند.

المشاط با بیان اینکه پیشتیبانی از جبهه‌های نبرد، همچنان اولویت یمن است، گفت: در آتش‌بس سست و ناپایداری قرار داریم لذا در هر لحظه منتظر آغاز جنگ هستیم و برای آن آماده‌ایم.

وی افزود: همه مسئولان باید در راستای ثبات داخلی و تقویت انسجام و همبستگی تلاش کنند زیرا هر چند دشمن جنگ نظامی را متوقف کرده، ولی به یک جنگ دیگر روی آورده است.

وی با بیان اینکه یمن اجازه نخواهد داد متجاوزان، این کشور را اشغال کنند، تصریح کرد: همه محاسبات دشمن برای کشاندن جنگ به استان‌های مرکزی که دارای جمعیت بالا هستند، شکست خورده است.

المشاط با اشاره به اینکه کشورهای بدون تاریخ و پیشینه، به یمن حمله کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ثمره صبر و جانفشانی، تحقق اهداف بزرگ، تضمین آینده و حصول استقلال است.

در همین ارتباط، عبدالکریم الحوثی، وزیر کشور دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه تأکید کرد که این کشور در حال جنگ امنیتی با آمریکاست.

الحوثی گفت: دشمن آمریکایی همه چیز را در داخل کشور تحت نظر دارد تا از آن سوء استفاده کند و هرج‌ومرج گسترده‌ای به وجود آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا تمایل زیادی دارد که در وضعیت «نه جنگ، نه صلح» بتواند بر جبهه داخلی یمن تأثیر بگذارد، تصریح کرد:  در آینده نزدیک، سرویس‌های امنیتی هسته‌های زیادی را معرفی خواهند کرد که با آمریکایی‌ها و ائتلاف سعودی در ارتباط هستند تا جبهه داخلی یمن را تضعیف کنند.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد: سرویس‌های امنیتی یمن، در نهایت بیداری به سر می‌برند و جامعه یمن نیز نقش کمکی را در خنثی‌سازی توطئه‌های شیطانی ایفا می‌کند که قصد دارد صلح و آرامش را در این کشور از بین ببرد.

انتهای پیام
captcha