تأکید صنعاء بر ضرورت توجه به پایان محاصره یمن در آتش‌بس دائم
کد خبر: 4109669
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

تأکید صنعاء بر ضرورت توجه به پایان محاصره یمن در آتش‌بس دائم

رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن بر ضرورت توجه ویژه به پایان محاصره و اخراج اشغالگران در مذاکرات مربوط به آتش‌بس دائم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله، شامگاه امروز، توضیحاتی درباره دیدارهای هیئت عمانی حاضر در صنعاء ارائه کرد.

وی افزود: این هیئت با عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، دیدارهای سازنده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: از زمان پایان آتش‌بس، رایزنی‌های فشرده‌ای با سایر طرف‌ها داشته‌ایم، از جمله دیدارهای مستقیم با طرف سعودی و سازمان ملل در مسقط. نیروهای ما نیز در یمن، قواعد درگیری جدیدی را تحمیل کرده‌اند.

این مقام یمنی با بیان اینکه ائتلاف سعودی باید این واقعیت را درک کند که ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم، تصریح کرد: ما هم‌اکنون شاهد هیچ تعهدی در خصوص آتش‌بس نیستیم، ولی تلاش‌هایی از سوی برادران عمانی برای پیشرفت در آن صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه اقدام اقتصادی که اوضاع یمن را هدف قرار دهد، وضعیت را بر هم خواهد زد و مسائل انسانی از جمله پرداخت حقوق کارمندان همچنان در مذاکرات اولویت دارد لذا صادرات نفت و گاز باید در راستای پرداخت حقوق کارکنان همه استان‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha