پارلمان مصر به دنبال احیای جایگاه رادیو قرآن
کد خبر: 4112155
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

پارلمان مصر به دنبال احیای جایگاه رادیو قرآن

نماینده پارلمان مصر با ارائه یک درخواست توجیهی به سخنگوی مجلس و وزارت اوقاف این کشور، خواهان احیای جایگاه رادیوی قرآن کریم در مصر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، صفاء جابر عیاده، نماینده پارلمان مصر با ارائه یک درخواست توجیهی به حنفی جبلی، رئیس پارلمان، خواهان توضیح وزیر اوقاف این کشور در ارتباط با افول جایگاه رادیوی قرآن کریم در مصر و همچنین احیای جایگاه این رادیو در مصر و جهان اسلام شد.

به گفته جابر، رادیو قرآن کریم مصر نه تنها در این کشور بلکه در تمام جهان عرب و جهان اسلام از شنوندگان بسیاری برخوردار است. وی این رادیو را که نخستین از نوع خود در جهان محسوب می‌شود، قوت معنوی مصر و برجسته کننده نقش تمدن و فرهنگ اسلامی در این کشور و جهان اسلام توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: این دل‌بستگی عمومی به این رادیو به این دلیل است که آیاتی از ذکر حکیمانه را به صورت شبانه‌روزی پخش می‌کند، بنابراین انسان خود را در خلوتی معنوی بین خود و پروردگار می‌یابد.

وی گفت: از خلال این رادیو هر شخص می‌تواند به تلاوت قاریان بزرگ گوش دهد و از تواشیح به صوت نقش‌بندی و طوبر لذت ببرد و همچنین دروس مذهبی الازهر در مورد امور دنیا و دین را نیز بشنود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عدم تنوع در برنامه‌های رادیویی و به‌روزرسانی آن قابل توجه است، برای احیای جایگاه این رادیو باید روزانه برنامه‌های تلاوت مختلف در کنار برنامه‌های آموزشی ویژه گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

جابر در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر می‌بینیم که رادیو قرآن کریم در کانون توجه تبلیغات تجاری قرار گرفته است. این وضعیت با ماهیت پیام والای قرآنی تناسبی ندارد.

وی با انتقاد از ارائه تبلیغات تجاری در پوششی اسلامی با آیاتی از قرآن کریم یا سنت شریف، خواهان بازنگری در این وضعیت و احیای جایگاه رادیوی قرآن کریم در مصر و جهان اسلام شد.

انتهای پیام
captcha